پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام افشار

حوزه/ دبیر کارگروه معنوی یاوران اربعین حسینی قزوین از اجرای «نایب الشهید» خبر داد و گفت: نیازهای ایام اربعین صرفاً تأمین خوراک و اسکان برای زائران نیست، بلکه باید نذرهای اربعین فرهنگ سازی شده و مسائل فرهنگی را نیز در برگیرد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام عباس افشار در نشست ستاد اربعین حوزه علمیه قزوین با رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین، ضمن قدردانی از حمایت های حجت الاسلام احمدی در برپایی موکب حوزه استان در کربلای معلی، گفت: نیازهای ایام اربعین صرفاً تأمین خوراک و اسکان برای زائران نیست، بلکه باید نذرهای اربعین گسترده‌تر شده و مسائل فرهنگی را نیز در برگیرد.

دبیر کمیته یاوران معنوی اربعین استان قزوین با اشاره به اجرای طرح محوری «نایب الشهید»، افزود: براساس این طرح هر طلبه به عنوان نایب یک شهید روحانی، در پیاده روی اربعین شرکت خواهد کرد. همچنین تصاویر شهدای والا مقام در حال چاپ بوده و به زودی در بین طلاب و روحانیون اعزامی توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به این که، اواخر هفته جاری اولین کاروان حامل کالاهای ضروری موکب حوزه علمیه قزوین به سمت کربلای معلی اعزام و ارسال خواهد شد، ادامه داد: از دیگر فعالیت های تولید محصولات فرهنگی مرتبط با اربعین از دیگر فعالیت هاست و در راستای فرهنگ‌سازی و بصیرت افزایی زائرین، تولیدات فرهنگی خوبی را با همکاری حوزه قزوین برای زیارت اربعین حسینی آماده کرده ایم.

حجت الاسلام افشار بر ضرورت برنامه‌ریزی دقیق تاکید کرد و یادآور شد: قطعا دشمنان همچون سالهای گذشته برای تضعیف و انحراف این حماسه عظیم برنامه‌ریزی کرده‌اند، لذا باید در این زمینه هوشیار باشیم.

دبیر کمیته یاوران معنوی اربعین استان قزوین در پایان اظهار کرد: تقویت فرهنگ زیارت در میان زائران اربعین بسیار ضروری است و قطعا می‌تواند یکی از بسترهای مهم وحدت بین مسلمانان باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha