شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیین اذن خدمت خادمان موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س)

حوزه/ آیین اذن خدمت خادمان موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در عمود ۱۰۸۰ در مسیر پیاده روی اربعین حسینی در حرم مطهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری «حوزه»،  آیین اذن خدمت خادمان موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در عمود ۱۰۸۰ در مسیر پیاده روی اربعین حسینی در حرم مطهر برگزار شد.

بر اساس این گزارش: تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم توسط استاد علیزاده و مداحی حاج حسن اسداللهی آغازگر این مراسم بود که عصر امروز در سالن امام خامنه ای حرم مطهر برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین ظهیری، سخنران حرم مطهر در این مراسم با اشاره به عنایت ویژه اهل بیت به شیعیان گفت: اهل بیت(ع) نگاه‌های ویژه‌ای دارند که اگر فرد خودش را در معرض این نگاه‌ها قرار داد تا آخر عمر و پس از مرگ از آثار و برکات این نگاه بهره‌مند خواهد شد.
وی با اشاره به روایتی از امیرالمؤمنین(ع)، خاطرنشان کرد: بعد از جنگ نهروان، امام علی علیه السلام با فردی به نام عبدالملک کنار فرات عبور می‌کردند که جوان‌هایی زبان توهین حضرت باز کردند؛ درحالی‌که حضرت، هیچ کلامی نمی‌گفت. عبدالملک ناراحت شد؛ حضرت از او پرسید چرا ناراحتی؟ من از این‌ها می‌گذرم و می‌گویم منظورشان یک علیِ دیگر است. عبدالملک گفت ناراحتیِ من از برخورد کریمانه شما با این جوان‌ها نیست؛ من از این ناراحتم که پسر من نیز در میان این جوان‌هاست!
وی ادامه داد: حضرت از دور نگاهی به فرزند عبدالملک کرد؛ ناگهان پسر عبدالملک از جوانان جدا شد و به سرعت خودش را روی قدم‌های علی علیه السلام انداخت و گفت ببخشید من متوجه نبودم.
حجت‌الاسلام والمسلمین  ظهیری با اشاره به روایتی دیگر از امام صادق علیه السلام که در سال پایان عمر شریفشان در سال 148 هجری با عبدالله بکیر عازم حج بودند، گفت: ابن بکیر از حضرت صادق علیه السلام پرسید الان امام حسین علیه السلام کجاست؟ امام صادق علیه السلام فرمود «ما اعظم مسئلتک انه کان مع ابیه و امه و اخیه فی منزل رسول الله؛ چه سؤال بزرگی کردی؟ الآن امام حسین با پدر و مادر و برادرش در منزل رسول خدا هستند».
وی افزود: ابن بکیر پرسید امام حسین علیه السلام چه کار می‌کند؟ امام صادق علیه السلام فرمودند: «امام حسین(علیه السلام) گریه می‌کنند و می‌گویند خدایا وعد‌ه‌ای که به من داده‌ای جامه عمل بپوشان. امام حسین علیه السلام مدام به زائرانی که به زیارتش می‌روند، نگاه می‌کنند». همچنین امام صادق علیه السلام فرمودند: انه من ینظر من یبکیه؛ امام حسین علیه السلام به کسانی که برای او گریه می‌کنند، نگاه می‌کند.
استاد حوزه، خطاب به خادمین موکب آستان حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: شما جزو خدمت‌گزاران و خادمین زائرینی هستید که طبق صریح روایت زیر نظر امام حسین علیه السلام هستند.
خاطرنشان می شود در این مراسم، حجج اسلام فلاحی، معاون فرهنگی و بهشتی پور، مدیر روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس به ایراد سخن پرداختند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha