جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
صفر فلاحی

حوزه/ مدیر موکب آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) گفت: مهم‌ترین وظیفه ما خدمت‌گزاری است که این خدمت‌ها با صبغه فرهنگی عجین شده است، هر چند خدمات مختلف رفاهی و بهداشتی در موکب حرم مطهر ارائه می‌شود، اما رویکرد اصلی باید فرهنگی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام صفر فلاحی عصر امروز در آیین اذن خدمت خادمان موکب حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) که در سالن امام خامنه‌ای حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به اینکه امسال چهارمین سال حضور آستان مقدس در عرصه خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی است، اظهار کرد: طی دو سال گذشته با تهیه یک مکان و اختصاص فضاهایی مورد نیاز، روند ارائه خدمات به شیوه مطلوب‌تری دنبال و زمینه خدمت توسط عاشقان امام حسین علیه‌السلام با الگوگیری از مردم شریف عراق فراهم شده است.

وی اضافه کرد: هر چند موکبی را در مسیر پیاده‌روی اربعین برپا کرده‌ایم اما در حقیقت ما مهمان مردم عراق هستیم و هیچگاه لباس خدمت و میزبان را به‌تن نمی‌کنیم چراکه مهمان عراقی‌ها هستیم و به مهمان بودن خود نیز افتخار می‌کنیم.

معاون فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) خاطرنشان کرد: مهم‌ترین وظیفه ما خدمت‌گزاری است که این خدمت‌ها با صبغه فرهنگی عجین شده است، هر چند خدمات مختلف رفاهی و بهداشتی ارائه می‌شود، اما رویکرد اصلی باید فرهنگی باشد.غوی با اشاره به اینکه وظایف هر فرد خادم در موکب حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها مشخص شده است، عنوان کرد: هر فردی باید با استفاده از توان خود تلاش کند تا اهداف اصلی موکب محقق شود.

حجت‌الاسلام  فلاحی یادآور شد: 19 مهرماه گروهی از خادمان زودتر به عراق عزیمت می‌کنند تا بسترسازی‌های مورد نیاز را انجام دهند؛ تلاش بر این است تا قبل از آغاز خدمت‌گزاری زیارت دوره به شیوه مطلوب انجام شود تا در ایام اربعین خادمان فقط به دنبال خدمت به زائران باشند و نظم مورد نیاز را حفظ کنند.

مدیر موکب آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) از خادمان موکب به‌عنوان مرجع مردم نام برد و گفت: مردم برای رفع نیازهای خود به خادمان مراجعه می‌کنند و با توجه به اینکه کمبودهای مختلفی در مسیر پیاده‌روی وجود دارد هر فرد خادم باید تلاش کند تا زائران احساس آرامش بیشتری  داشته باشند.

وی ادامه داد: موکب آستان مقدس یک موکب فرهنگی است و بهترین نماد فرهنگی این موکب خادمان حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها و برخوردهای قابل تقدیر این افراد نیز بهترین مبلغ است.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha