پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تودیع و معارفه سرپرست معاونت مسکن مرکز خدمات حوزه

حوزه/ مراسم معرفی سرپرست معاونت مسکن مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و قدردانی از زحمات معاون سابق این معاونت عصر امروز در مرکز خدمات برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، مراسم معرفی حجت الاسلام سید علا رفیعی سرپرست معاونت مسکن مرکز خدمات و قدردانی از زحمات حجت الاسلام و المسلمین هادی اکبری معاون سابق این معاونت عصر امروز در سالن جلسات ساختمان غدیر مرکز خدمات برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی در این جلسه ضمن قدردانی از تلاش و زحمات معاون سابق مسکن مرکز خدمات گفت: مسکن کالایی گران و فراهم کردن آن پیچیده و پر زحمت است و مشکلات مختلفی دارد و با دیگر خدمات مرکز قابل مقایسه نیست.

وی گفت: مواجه شدن با اوج انتظارات و همچنین محدودیت‌های سازمانی مشکلاتی را برای دست‌اندرکاران این کار ایجاد می‌کند.

رئیس مرکز خدمات حوزه افزود: ارتباط با سازمان‌های بیرونی حوزوی یکی از ویژگی‌های دوره مدیریت حجت الاسلام و المسلمین اکبری بود که با زحمت و پیگیری توانستند در این زمینه موفق باشند.

وی وضعیت امروز مرکز خدمات در موضوع مسکن را با پنج سال قبل مقایسه کرد و گفت: توافق‌نامه‌های متعدد و همراهی های وزارت مسکن با مرکز از موفقیت‌هایی این دوره بود.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی نوآوری، خلاقیت، پر انرژی بودن و فعالیت تمام‌وقت را از ویژگی‌های حجت الاسلام و المسلمین اکبری عنوان کرد و به معاون سابق مرکز خدمات برای این توفیقات کسب شده تبریک گفت.

وی گفت: راه‌اندازی شورای مسکن طلاب در استان‌ها یکی از ابتکارات بسیار خوب معاون سابق مسکن مرکز خدمات بود که حقیقتاً توانسته است کمک ارزشمندی به امر مسکن طلاب کند.

رئیس مرکز خدمات حوزه به قانون منع بکار گیری بازنشستگان اشاره کرد و گفت: از حجت الاسلام و المسلمین اکبری که در عمل به این قانون و توجه به ضوابط پیشگام بودند تشکر می‌کنم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مطمئناً آرامشی که این خانه‌ها برای خانواده طلاب به وجود آورده و دغدغه‌هایی که از روحانیان و مبلغان علوم دینی رفع کرده است برای شما ثواب و دعا خواهد بود.

رئیس مرکز خدمات حوزه همچنین از حجت الاسلام  رفیعی برای قبول این مسئولیت تشکر و ابراز امیدواری کرد به فضل پروردگار و کمک همکاران این معاونت این کار ادامه یابد و به نتیجه برسد و دغدغه‌های طلاب، اساتید و ممتازان رفع شود.

همچنین در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین اکبری با بیان اینکه قرآن کریم در فاصله بین ممات و حیات، عمل حسنه را مهم دانسته است، گفت: در فاصله بین معارفه و تودیع در یک مسئولیت، تنها عمل صالح مهم است.

وی بیان کرد: همواره به همکارانم می‌گفتم در این موقعیتی که قرار داریم باید تا می‌توانیم خدمت کنیم چون ممکن است روزی فرا رسد که امکان خدمت کردن را نداشته باشیم.

معاون سابق مسکن مرکز خدمات گفت: کارکنان مرکز خدمات باید شکر نعمت فعالیت در این مجموعه را به جای آورند چراکه در محیطی کار می‌کنند که با یک واسطه زیر نظر مستقیم ولی‌فقیه اداره می‌شود که بسیار ارزشمند است و به انسان انگیزه می‌دهد.

وی با بیان اینکه مرکز خدمات سازمانی مربوط به امام زمان (عج) است، افزود: کسانی که توانش را دارند باید در سازمان‌های مربوط به امام زمان(عج) کار کنند؛ چراکه باید در مقابل آن حضرت درباره کارهایی که انجام داده‌اند و کارهایی که می‌توانسته‌اند ولی انجام نداده‌اند پاسخگو باشند.

حجت الاسلام و المسلمین اکبری گفت: ما با خدمات خود می‌توانیم در حوزه‌های علمیه مؤثر باشیم و اگر درست عمل نکنیم مسئول خواهیم بود و باید جوابگوی ائمه اطهار(ع) باشیم.

وی بیان کرد: نسبت به کاری که باید انجام می‌شد و افقی که ترسیم کرده بودم بسیار متوقع هستم و احساس می‌کنم هنوز کاری انجام نشده، ولی امیدوارم همین تلاشی که تاکنون انجام داده‌ایم را خدا قبول کند.

معاون سابق مسکن مرکز خدمات به حجت الاسلام و المسلمین رفیعی برای پذیرش این مسئولیت تبریک گفت و اعلام کرد در هر زمانی که نیاز باشد، برای خدمتگزاری به سربازان حضرت ولی عصر(عج) آمادگی دارد.

وی در ادامه گزارشی از عملکرد معاونت مسکن مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در پنج سال گذشته ارائه کرد.

در ادامه جلسه، حجت الاسلام رفیعی از اعتمادی که رئیس مرکز خدمات به وی داشته‌اند تشکر و ابراز امیدواری کرد با تلاش و کوشش بتوانیم دغدغه رئیس مرکز و طلاب را نسبت به بخش مسکن کم کنیم و از این طریق رضایت نسبی مقام معظم رهبری را فراهم آوریم.

سرپرست معاونت مسکن مرکز خدمات حوزه تصریح کرد: در این فضایی که وجود دارد موفقیت در بخش مسکن، بدون کمک اولیای الهی و همه همکاران مرکز ممکن نخواهد بود.

وی در پایان از معاون سابق مرکز خدمات برای تلاش پنج‌ساله در این معاونت قدردانی کرد و افزود: سعی می‌کنیم مسیری را که حجت‌الاسلام و المسلمین اکبری با تلاش به اینجا رسانده‌اند را به‌خوبی ادامه دهیم.

گفتنی است: حجت الاسلام و المسلمین اکبری با توجه با قانون جدید منع بکار گیری نیروهای بازنشسته، استعفای خود را اعلام و رئیس مرکز خدمات نیز با این استعفا موافقت کرد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha