جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یک زن تازه مسلمان، به خاطر حجاب برای گواهینامه رانندگی با تبعیض روبرو شد

حوزه/ یک زن تازه مسلمان در ایالت هاوایی آمریکا که برای تجدید گواهینامه رانندگی با حجاب اسلامی رفته است، به خاطر عکس محجبه با مشکلات زیادی روبرو شده و از تبعیض مقامات اداره شکایت کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از usnews، یک بانوی تازه مسلمان در ایالت هاوایی آمریکا می گوید هنگامی که برای تجدید گواهینامه رانندگی مراجعه کرده، به خاطر داشتن حجاب اسلامی برعلیه وی تبعیض قائل شده اند و او را مجبور به عبور از هفت خان رستم برای گرفتن گواهینامه رانندگی کرده اند.

لیسی توبوسا که در شهر هیلو در ایالت هاوایی متولد شده، پس از سفری که برای تحصیلات به مصر داشته تصمیم گرفت به دین اسلام گرویده و باحجاب شود. وی در شکایت نامه خود نوشته که مقامات اداره راهنمایی رانندگی به خاطر اینکه او حجاب اسلامی داشته، فرایند تجدید گواهینامه رانندگی را برایش بسیار مشکل ساخته اند.

آن ها سپس به خاطر اینکه روسری در عکس رانندگی گوش های او را پوشانده  بود، یک گواهینامه موقت به وی داده بودند و 18 ماه طول کشیده تا وی موفق به گرفتن گواهینامه اصلی شود. مسئولین این اداره همچنین از وی خواسته بودند مدارک رسمی و امضاء شده ای  از بخش «دینی» دانشگاه هاوایی در مانوا آورده و مسلمان بودن خود را اثبات کند.

این زن مسلمان از طریق یک گروه حقوق مدنی در آمریکا شکایت نامه ای تنظیم کرده است.

اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا در هاوایی با ارسال نامه ای به مقاماتی که وظیفه نظارت بر صدور مجوز رانندگی در جزیره بزرگ را دارند، خواستار تغییر آیین نامه تبعیض آمیز و غیرقانونی شد

این سازمان حقوق مدنی اعلام کرده اند در صورتی که مقامات شهری و مسئولین مربوط به تجدید گواهینامه رانندگی تا 1 نوامبر آیین نامه مربوطه را اصلاح نکنند، اقدام به تنظیم شکایت نامه رسمی به دادگستری خواهند کرد. آن ها از دیگر ادارات تجدید گواهینامه در هاوایی نیز خواسته اند که نبود چنین آیین نامه تبعیض آمیزی را رسما اعلام کنند.

سخنگوی شورای شهری هاوایی تبعیض علیه این راننده زن مسلمان را انکار کرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha