سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
اصفهان

حوزه/ خداوند در نمازی که انسان آن را با توجه کامل می خواند، تاثیری قرار می دهد که از گناه و ارتکاب آن متنفر می گردد. در آیات دیگر مثل آیه ۵۹ سوره مریم آمده است که اگر نماز ضایع شود گناه و شهوت رانی در جامعه زیاد می شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام رنجبر در نشست اخلاقی با موضوع «اهمیت نماز» در مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(س) اصفهان، گفت: نکته قابل توجهی که در دستورات الهی ملاحظه می شود این است که باید بیشترین سرمایه گذاری را در بحث نماز داشته باشیم. در مباحث عملی نیز هیچ موضوعی به اندازه نماز از چنین اهمیتی برخوردار نیست. تمام انبیاء الهی مبلغ نماز بوده اند، نماز به خاطر تأثیر به سزایی که دارد یک آیین بین المللی محسوب می شود. حدود هزار و ۱۰۰ آیه در قران وجود دارد که با عنوان نماز و مباحث مربوط به نماز است.

وی با اشاره به آیه 45 سوره عنکبوت(أَقِمِ الصَّلَاةَ إِنَّ الصَّلَاةَ تَنْهَى عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنْكَرِ ) گفت: خداوند تأثیری در نمازی که انسان آن را با توجه کامل می خواند، قرار می دهد که از گناه و ارتکاب آن متنفر می گردد. در آیات دیگر مثل آیه 59 سوره مریم آمده است که اگر نماز ضایع شود گناه و شهوت رانی در جامعه زیاد می شود.

مسئول ستاد اقامه نماز استان اصفهان در ادامه خاطرنشان کرد: جامعه امروز به دنبال آرامش می گردد و اگر بخواهیم جامعه را زنده نگه داریم باید نماز را در آن نهادینه کنیم. جوانان ما برخلاف شرع و مقدسات اسلام، به امید رسیدن به آرامش موسیقی های مبتذل را جایگزین نماز کرده اند. ولی متأسفانه اگر هم آرامش به دست بیاید به صورت مقطعی و گذرا می باشد. به همین خاطر است که آمار خودکشی ها و طلاق  و... در جامعه در حال افزایش می باشد.

حجت الاسلام رنجبر با بیان سخن رهبر معظم انقلاب افزود: متأسفانه حقیقت نماز را درک نکرده و آن را نشناخته ایم و نشناسانده ایم، باید خودمان عمق نماز را درک کنیم و در نتیجه  راهکارهای علاقه جوانان به این مهم را بررسی و به مردم انتقال دهیم.

وی ادامه داد: سه اصل اساسی در مکتب شیعه برای برپایی نماز و اهمیت آن وجود دارد که اهل تسنن بیشتر به آن اهمیت می دهند و آن سه اصل این است: اول وقت، به جماعت و در مسجد نماز بخوانیم تا آثارش را در زندگی مشاهده کنیم.

حجت الاسلام رنجبر در پایان به معرفی چند منبع با موضوع نماز اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha