جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام جعفر طبرسی - معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران بر ضرورت معرفی اسوه های اخلاقی حوزه به طلاب جوان حوزه تأکید کرد و گفت: شناخت عمیق و دقیق یک طلبه با سیره علمی و عملی بزرگان اخلاقی حوزه می تواند در رشد علمی و معنوی او بسیار اثرگذار باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران صبح امروز در جمع طلاب مدرسه مسجد جامع نکا با اشاره به این که در حال حاضر یک نظام جامع تربیتی و اخلاقی در حوزه طراحی و تدوین شده است، گفت: با اجرای کامل سیاست های ابلاغی در این خصوص شاهد رشد اخلاقی و معنوی در سطح مدارس علمیه خواهیم بود.

وی با بیان این که موضوع اخلاق و تربیت در طول ادوار مختلف همواره مهم ترین دغدغه بزرگان حوزه و علما بوده است، افزود: خوشبختانه از سال گذشته یک سند جامعی برای رشد اخلاقی و تربیتی طلاب در حوزه تدوین و اجرای آن آغاز شده است.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره اخلاق و معنویت باید در رکن فعالیت های حوزه قرار گیرد، گفت: به حاشیه رفتن برنامه های اخلاقی و تربیتی در حوزه می تواند آثار زیانباری را در روند فعالیت حوزه در پی داشته باشد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که بدون اخلاق و تربیت، فعالیت های حوزه دچار نقصان است، خاطرنشان کرد: اگر حوزه می خواهد به اهداف والای خود دست پیدا کند باید نخست مسائل اخلاقی را در اولویت برنامه های خود قرار دهد.

وی با تأکید براین که باید از همه ظرفیت های موجود در جهت ارتقای سطح اخلاقی طلاب بهره گرفت، بیان داشت: در این راستا برگزاری مستمر کلاس اخلاق با بهره گیری از ظرفیت های موجود در شهرستان ها امری ضروری است.

حجت الاسلام طبرسی در ادامه سخنان خود همچنین بر ضرورت معرفی اسوه های اخلاقی حوزه به طلاب جوان حوزه تأکید کرد و گفت: شناخت عمیق و دقیق یک طلبه با سیره علمی و عملی بزرگان اخلاقی حوزه می تواند در رشد علمی و معنوی او بسیار اثرگذار باشد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران همچنین به نقش مدیران و اساتید حوزه در شکل گیری اخلاقی طلاب اشاره کرد و افزود: رفتار، اخلاق، و اعمال مسؤولان یک مدرسه درس عملی اخلاقی برای طلاب جوان است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با اشاره به این که طلاب جدید الورود همواره به دنبال الگویی برای شکل گیری اخلاقی و شخصیتی هستند، خاطرنشان کرد: به همین دلیل مدیران و اساتید مدارس علمیه نخستین الگوهای عملی برای طلاب جوان حوزه است.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که نهاد روحانیت همواره پیشگام در دعوت به اخلاق و معنویت بوده، تصریح کرد: حوزویان باید در عمل به احکام اخلاقی پیشگام دیگر اقشار جامعه  اسلامی باشند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که امروز طلاب جوان حوزه باید در اخلاق و معنویت الگوی جامعه باشند، بیان داشت: رفتار و اعمال یک طلبه باید در جامعه به گونه ای باشد که مردم را به دین و ارزش های الهی دعوت کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha