چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مهدکودک

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: متأسفانه در برخی از مهدکودک‌ها اختلاط دختر و پسر و رقص وجود دارد که بهزیستی و آموزش‌وپرورش باید در این زمینه نظارت بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشست بنیاد عفاف و حجاب استان، بر اجرای فعالیت‌های کیفی و اثرگذار در این زمینه تأکید کرد.

وی افزود: باید نهادها و اداراتی که به‌صورت نزدیک به یکدیگر فعالیت فرهنگی می‌کنند نشست مشترک داشته باشند تا موازی کاری‌ها کاهش یافته و کارهای مشترک و مؤثر انجام شود.

رئیس بنیاد عفاف و حجاب خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ضروری است نهادهای فرهنگی مسئول درزمینهٔ حجاب و عفاف تقسیم کار کرده و هر کدام گوشه‌ای از کار را بگیرد تا فعالیت‌های مؤثری در این راستا صورت گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه حیا ریشه عفاف و حجاب است، اضافه کرد: زیرساخت عفاف و حجاب، حیا است به‌گونه‌ای که اگر حیا به‌درستی تثبیت شود هم حجاب و هم عفاف درست می‌شود اما متأسفانه درزمینهٔ حیا فعالیت کمتری می‌کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تأکید کرد: باید فرهنگ حیا در جامعه نهادینه شود، زیرا حیا در زن و مرد یکسان بوده و مقدمه عفاف و حجاب است.

وی خطاب به مسئولان فرهنگی گفت: در بحث عفاف و حجاب خانواده و مهدکودک‌ها را جدی بگیرید، زیرا فعالیت در این رده سنی بسیار جواب می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: متأسفانه در برخی از مهدکودک‌ها اختلاط دختر و پسر و رقص وجود دارد که بهزیستی و آموزش‌وپرورش باید در این زمینه نظارت بیشتری داشته باشند.

وی اظهار کرد: درزمینهٔ عفاف و حجاب ما باید در وهله نخست دردشناس بوده و سپس درمان‌شناس باشیم، زیرا شناخت درد نیمی از درمان است و قرآن هم بر روی پیشگیری تکیه ویژه‌ای دارد.

استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه باید راهکار علاج و پیشگیری از دردها را بیابیم، ادامه داد: در زمینهٔ تربیتی هم پیشگیری مقدم بر درمان است به‌گونه‌ای که می‌توان گفت اساس کار لقمه حلال است و وقتی حلال و حرام مخلوط شود این اختلاط آثار وضعی داشته و در تربیت فرزند مؤثر است، ازاین‌رو همه باید به کسب روزی و لقمه حلال اهتمام تام داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha