جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کودک کشی در یمن

حوزه/ ماموستا راستی با اشاره به جنایت آل سعود و همپمانانش در یمن، گفت: امروز جنایت ها و کودک کشی هایی که در یمن انجام می شود چهره بشریت را سیاه و مخدوش کرده است و سکوت حامیان دروغین حقوق بشر در این باره باعث تامل و تعجب جهانیان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ماموستا محمد امین راستی، بعدازظهر امروز در جمع طلاب اهل سنت شهر سنندج، اظهار داشت: امروز همه کسانی که در این مملکت و در زیر یک پرچم مشترک زندگی می کنند، در مقابل مشکلات حال حاضر جامعه مسئول هستند.

این عالم اهل سنت کردستان گفت: هر فرد و جناحی که در این سرزمین زندگی می کند به نوعی باید بخشی از مشکلات پیرامون خود را حل نماید، زیرا حل مشکلات جامعه برای یکایک افراد آن واجب عینی است و نباید منتظر کمک دیگران باشیم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه برخی افراد از خدا بی خبر و غیرمعتقد با اعمال گناه بار خود همانند احتکار اجناس و کالای های اساسی مردم، باعث ایجاد یاس و ناامیدی و گرانی در کشور می شوند، افزود: دین مبین اسلام در بحث احتکار بسیار حساس خود را نشان داده است. رسول خدا(ص) درباره مذموم بودن این عمل در جامعه مسلمین می فرمایند:« مَنْ جَمَعَ طَعَاماً یَتَرَبَّصُ بِهِ الْغَلَاءَ أَرْبَعِینَ یَوْماً فَقَدْ بَرِئَ مِنَ اللَّهِ وَ بَرِئَ اللَّهُ مِنْهُ/هركس خوراكى را به امید گران شدن چهل روز انبار كند از خداوند برى شده و خدا نیز از او برى و بیزار است».

محتکران سربازان دشمنان ملت

ماموستا راستی با تاکید بر اینکه احتکار کالاهای اساسی خود کمکی شایان به دشمنان این مرز و بوم است، گفت: محتکران که در نزد خداوند مطرود و رانده شده هستند، با این عمل خود نه تنها برادران دینی خود را در تنگنا قرار می دهند، بلکه خواسته یا ناخواسته به سربازان دشمنان اسلام تبدیل شده اند.

این عالم اهل سنت کردستان تصریح کرد: همین بازخورد احتکار در جامعه اسلامی است که بزرگان دین خدا به مانند رسول اکرم(ص) و اهل بیت(علیهم السلام)، این عمل را جزم و بزهی نابخشودنی می دانند.

ماموستا راستی در ادامه با بیان اینکه مومن واقعی کسی است که در ایام سختی و تنگ دستی، دست برادر خود را بگیرد، گفت: مسلمانان به عنوان برادران دینی وظایف مهمی در برابر هم دارند، لذا تهیدست بودن یک فرد مسلمان مایه سرافکنی برادر دینی اوست. بنابراین از این روست که اسلام توجه زیادی به همسایه، برادران دینی و... دارد.

انزوای جمهوری اسلامی خواسته صهیونیسم جهانی است

وی به ضرورت حمایت مردم از دولت و نظام در این برهه خاص از تاریخ اشاره کرد و اظهار داشت: این روزها دشمنان انقلاب و اسلام تمام عزم خود را جزم کرده اند که این انقلاب برآمده از دل مردم را منزوی وحتی سرنگون کنند که این خواسته دشمنان جهانی، منطقه ای و رژیم صهیونیستی است.

ماموستا راستی در ادامه با اشاره به جنایت آل سعود و همپمانانش در یمن، افزود: امروز جنایت ها و کودک کشی هایی که در  یمن انجام می دهد چهره بشریت را سیاه و مخدوش کرده است و سکوت حامیان دروغین حقوق بشر در این باره باعث تامل و تعجب جهانیان است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha