سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
جلسه مشترک موسسه فرهنگی هنری بوی سیب و مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه

حوزه/ جلسه مشترک موسسه فرهنگی هنری بوی سیب و مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه های علمیه جهت همفکری و تبادل نظر در جهت برگزاری دوره های مهارتی برای مخاطبین نوجوان و جوان برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، در ابتدای این جلسه که امروز برگزار شد، حجت الاسلام حسینیان مدیر موسسه فرهنگی هنری بوی سیب، ضمن تقدیر و تشکر جهت تشکیل این جلسه، به معرفی این موسسه پرداخت و اظهار داشت: دوره های هنری برای نوجوانان و جوانان طلبه و غیر طلبه برگزار و برای هر دو مخاطب، برنامه هایی داریم.

وی به خصوصیات اساتیدی که در این موسسه تدریس می‌کنند پرداخت و گفت: اساتید این موسسه از طلاب فاخر حوزه و دانشگاه است که در نتیجه باعث تربیت دانش پژوهانی با معلومات بالا می‌گردد؛ در آموزش طلبه باید به نحوی عمل کرد که این فرایند مداوم و ارتباط طلبه با آموزش های کاربردی قطع نگردد.

در ادامه جلسه حجت الاسلام والمسلمین مهدی کشوری مسئول مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی حوزه های علمیه، ضمن خیر مقدم به تشریح عملکرد مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی پرداخت و اظهار داشت: ۲۶۰عنوان دوره با همفکری ۱۸ گروه و کمیته برای طلاب دانش پژو تعریف گردیده که در تمامی آنها ذی طلبگی رعایت شده است.

وی افزود: این دوره ها به دو صورت حضوری و غیرحضوری برای آموزش طلاب و روحانیون برگزار می‌گردد.

مسئول مرکز آموزش های کاربردی و مهارتی خاطر نشان کرد: مخاطبین این دوره های مهارتی حوزویان، طلاب مدارس، اساتید مراکز تخصصی، اساتید سطوح عالی و مدیران حوزه های علمیه است که در جلسه اخیر با حضور آیت الله اعرافی برگزاری دوره ها برای افراد غیر طلبه بر اساس ماموریت و کارکردهای حوزه های علمیه به این مرکز واگذار گردید.

در ادامه حجت الاسلام رجبی مسئول آموزش حضوری این مرکز ضمن خیر مقدم به مهمانان گرامی افزود: در یک سال گذشته این مرکز ۱۱۰ دوره کاربردی و مهارتی در سطح کشور برگزار کرده و با توجه به ارزیابی که از دوره ها اعم از تجهیزات، اساتید، نحوه برگزاری و .... گرفته شده مدیران مدارس و مراکز ابراز رضایت کامل نموده اند.

وی ادامه داد: از جمله دوره های برجسته این مرکز دوره تربیت کارشناس مذهبی رسانه است که مخاطبین آن طلاب سطح ۳و۴ حوزه بودند که در نهایت بعداز اتمام دوره ۱۵ نفر به صدا و سیما معرفی گردید.

مسئول اداره آموزش حضوری اظهار داشت: در حال حاضر مدارس قم و سایر استان ها مجری برگزاری دوره های کاربردی و مهارتی هستند و همچنین یک دوره مقدماتی برای مدیران مدارس برگزار گردید و درحال برنامه ریزی برای دوره تکمیلی می‌باشیم.

وی خاطر نشان کرد: تا اکنون بالغ بر سه هزار نفر از طلاب در دوره های مهارتی شرکت نموده اند که برای حدود هزار نفر گواهینامه پایان دوره صادر گردیده است.

حجت الاسلام رجبی افزود: از دوره هایی که در آینده نزدیک شروع می‌شود می‌توان به دوره مهارت پژوهشی برای معاونت پژوهش مدارس و اساتید سطوح عالی برگزار خواهد شد.

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha