پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خواهران

حوزه/ جوانان امروز نياز دارند كه به حكمت ها و معارف دين دست پيدا كنند و تشنگي آنان براي آموختن معارف جديد باعث سنگيني كار كساني مي شود كه در اين حوزه فعاليت مي كنند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام بيات، در نشست اخلاقی اساتید و طلاب مدرسه علميه خواهران زهرائيه نجف آباد، سخن خود را با صلوات و تفسير اين ذكر شريف آغاز كرد و گفت: پيامبر صلي الله عليه و آله و سلم مي فرمايند: كسي كه نام مرا بشنود و صلوات نفرستد بخيل ترين مردم است، از آنجايي كه بخيل ترين مردم كسي است كه حاضر نيست از جانب كسي حتي به خودش خيري برسد؛ مي توان به لايه هاي پنهان اين حديث پي برد كه صلوات خيري است از جانب خداوند و رسولش بر كسي كه صلوات مي فرستد.

وي در ادامه به اساتيد توصيه نمود كه كلاس هايشان را با سلام به امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف شروع كنند و ذكر « السَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا دَاعِیَ اللَّهِ وَ رَبَّانِیَّ آیَاتِهِ » در شروع كلاس سبب مي شود كه باب جديد از شأن رباني آيات الله براي شما باز شود و در زمان كلاس و حين آموزش به طلاب خودتان نيز مورد يادگيري تحت عنايت امام زمان قرار گيريد، اما تمام اين بركات به شرط كسب طهارت است.

حجت الاسلام بيات، به لايه هاي پنهان در احاديث اشاره كرد و گفت: هر حديث يك مفهوم عميق در خود پنهان كرده كه با مطالعه نوشته هاي بزرگان و عرفا مي توان به آنها دست يافت و اين عمق حديث است كه انسان را به معارف رهنمود مي شود.

وي به نيازهاي جوانان امروز اشاره كرد و گفت: نگاه به لايه هاي احاديث دريايي از معارف را به روي ما باز مي كند. جوانان امروز نياز دارند كه به حكمت ها و معارف دين دست پيدا كنند و تشنگي آنان براي آموختن معارف جديد باعث سنگيني كار كساني مي شود كه در اين حوزه فعاليت مي كنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha