پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
​رهبران مذهبی مسجد بزرگ و زیبایی در بارسلونا می سازند

حوزه/ روحانیون و شخصیت های مذهبی که از کشورهای مختلف در یک اجلاس دینی در شهر بارسلونای اسپانیا شرکت کرده بودند، تصمیم به ساخت مسجد بزرگ و نمادین در این شهر گرفتند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از azertag، در جلسه ای که روز دوشنبه این هفته میان روحانیون و شخصیت های مذهبی از کشورهای مختلف جهان در شهر بارسلونای اسپانیا برگزار شده، امامان جماعت اروپا و مناطق آسیایی تصمیم به ساخت یک مسجد بزرگ در این شهر گرفتند.

ملک عبدالرحمان رویز، ریاست این اجلاس گفت: علی رغم اینکه شهر بارسلونا شهری با بیشترین جمعیت مسلمانان در اسپانیا است، اما یک مسجد رسمی و مناسب برای آنان ندارد و به همین جهت نیز «پروژه مسجدسازی» باید در سطح بزرگی برگزار شود.

در طی این جلسه که توسط انجمن مسلمانان اروپایی برگزار شده بودند، شرکت کنندگان همچنین به ترویج حضور مسلمانان از طریق تقویت فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و تشکیل موسسات دینی بیشتر تاکید کردند. آن ها بارسلونا را به عنوان مقر فعالیت هایشان در نظر گرفته و مکانی «ایده آل» برای تقویت فعالیت های اسلامی و ایجاد اتحاد میان اعضای جامعه دانستند.

عبدالوحید نیازوف ریاست شاخه روابط عمومی شورای مفتی های روسیه نیز که مدیریت این اجلاس را به عهده داشت نیز ضمن ابراز نظراتش با ساخت مسجد موافقت کرده و گفت: بارسلونا شهر بزرگی با جمعیت زیادی مسلمان است.

وی خاطرنشان کرد که هم اکنون مساجدی در این شهر وجود دارند اما گروه  قصد  دارند مسجد جدید زیبا و بزرگی را بسازند که تبدیل به نمادی برای جامعه اسلامی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha