جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بیماری اسکیزوفرنی

حوزه/ سه دختر یک مادر مسلمان پاکستانی تبار مبتلا به بیماری اسکیزوفرنی، تصمیم گرفتند بنیاد خیریه ای به نام مادرشان «سیما» راه اندازی کنند که به دیگر بیماران مبتلا به بیماری های روان پریشی کمک کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از pbs، یک خانواده مسلمان پاکستانی در ایالت آرکانزاس در آمریکا که مادرشان به بیماری اسکیزوفرنی مبتلاست، تصمیم به راه اندازی بنیاد خیریه ای برای دیگر مبتلایان به بیماری های روان پریشی کرده اند.

سیما احمد، یک بانوی هنرمند مسلمان پاکستانی تبار و مادر 3 دختر بود که در شهر آکانزاس زندگی می کرد. متاسفانه او که از بیماری اسکیزوفرنی رنج می برد، در سال 2012 دار فانی را وداع گفت و دختران وی تصمیم گرفتند به یاد و خاطره مادرشان، با ایجاد بنیادی  از دیگران بیماران روان پریش مراقبت کنند.

نورین احمد یکی از دختران او با همکاری خواهرانش شارمین و مهرین براساس تجربه ای که در رابطه با مادرشان داشته اند، موسسه جدیدی با عنوان «سازمان سیما» راه اندازی کرده اند که به مبتلایان به بیماری های روانی و اعضای خانواده آنها حمایت و کمک رسانی می کند.

نورین در این باره گفت: سازمان ما برای اعضای خانواده های مبتلایان به بیماری های روان پریشی، فضای امنی برای گفتگوی آزاد ایجاد می کنند که پیش از این وجود نداشته است.

وی افزود: ما تصمیم گرفتیم حس شرمندگی از داشتن یک مادر یا خویشاوند بیمار روانی را از بین ببریم.

گفتنی است این سازمان که در ماه ژانویه 2018 رسما افتتاح داشت به سرعت در میان اعضای جامعه ریشه گرفته و هم اکنون شعبه هایی در شیکاگو و آتلانتا نیز دارد و همواره میزبان گروه های حمایتی و پزشکان با گواهینامه مجاز در مراکز فرهنگی و مساجد است. مردم با پیشینه های مذهبی اسلامی و غیراسلامی می توانند در این نشست ها حضور یابند.

این خواهران مسلمان همچنین برای حمایت از بیماران و خانواده هایشان، یک دستورالعمل چهار مرحله ای را در وبسایت سازمان «سیما» منتشر کرده اند. این دستورالعمل به خانواده ها می آموزد که چگونه شعبه ای از سیما را در اجتماع خودشان ایجاد کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha