جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 464941
۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳
حضور تعدادی از مردم شهرستان شوشتر خوزستان در نماز جمعه کنگاور  با گرفتن دست نوشته هایی به عنوان تشکر از مواضع انقلابی امام جمعه کنگاور در مقابله با رباخواران وحمایت از محرومین ...۱۳مهر۹۷

حوزه/ امام جمعه کنگاور گفت: به فضل الهی با تمام قوا برای مفتضح کردن رباخواران زالو صفت به میدان آمده ام و در دفاع از مردم مظلوم که مورد هجوم رباخواران از خدا بی خبر قرار گرفته اند لحظه ای درنگ نمی کنم.

 حجت الاسلام  علی محمد لروند که عزم خود را برای مبارزه جدی با رباخواران جزم کرده است، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، با اشاره به آیه 275 سوره بقره«الَّذِينَ يَأْكُلُونَ الرِّبَا لَا يَقُومُونَ إِلَّا كَمَا يَقُومُ الَّذِي يَتَخَبَّطُهُ الشَّيْطَانُ مِنَ الْمَسِّ ذَلِكَ بِأَنَّهُمْ قَالُوا إِنَّمَا الْبَيْعُ مِثْلُ الرِّبَا وَأَحَلَّ اللَّهُ الْبَيْعَ وَحَرَّمَ الرِّبَا»آن کسانی که ربا خورند (از قبر در قیامت) برنخیزند جز به مانند آن که به وسوسه شیطان مخبّط و دیوانه شده. و آنان بدین سبب در این عمل زشت افتند که گویند فرقی بین تجارت و ربا نیست؛ حال آنکه خدا تجارت را حلال و ربا را حرام کرده.،گفت: قاضی محکمه نباید به اسناد سوری رباخواران جهت حبس نمودن بدهکاران اعتناءکند.

وی در ادامه با تمسک به کلام گهربار امام صادق(ع) در پاسخ به پرسش هشام ابن حکم از علّت تحریم ربا فرمودند: اگر ربا حلال بود، مردم کار تجارت و کسب مایحتاج خود را رها می‏‌کردند.پس خداوند ربا را حرام فرمود، تا مردم از حرام‌خواری دست کشیده، به تجارت و خرید و فروش روی آورند و زیادی مال را به یکدیگر قرض دهند، افزود:  وقتی بانک ها سود و پرداخت وام با بهره بالا و جریمه دیرکرد را قانونی کردند، ربا خواری را در جامعه ترویج دادند.

امام جمعه کنگاور با بیان اینکه در روایات به آبروی مومن بسیار تاکید شده و حتی پیامبر اسلام(ص) می فرماید: یک درهم رباخواری از ۳۶ زنا بدتر است اما گناه بردن آبروی مومن از رباخواری بدتر است، اظهار کرد: چرا باید عده ای رباخوار که آبرو و زندگی افراد فقیر را با چالش جدی روبرو کرده اند از جاهایی حمایت می شوند.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم برخورد انقلابی جهت خشکاندن ریشه های رباخواری در جامعه اسلامی، گفت: مصادره خانه کارگر مریض در روستا و معلم مظلوم در شهر و روانه زندان نمودن توسط یک رباخوار قابل هضم نیست.

حجت الاسلام  لروند با اشاره به اینکه ربا خواران بر خلاف فرمان الهی قدم بر می دارند، گفت: به فضل الهی با تمام قوا برای مفتضح کردن رباخواران زالو صفت به میدان آمده ام و در دفاع از مردم مظلوم که مورد هجوم رباخواران از خدا بی خبر قرار گرفته اند لحظه ای درنگ نمی کنم.

امام جمعه کنگاور با اشاره کلام گهربار امام رضا(ع) که فرمودند: خطیب جمعه باید در خطبه دوم مشکلات مردم را بیان کند، افزود:: نمی توانم در برابر درد مظلومینی که از استان خوزستان 20 روز است برای رفع توقیف کامیون خود در داخل خیابان می خوابند و اسیر دست رباخوار کنگاوری شده اند، سکوت کنم.

وی یادآور شد: بیان آسیب شناسی اجتماعی و دردهای مردم با ظالمین ربا خوار باعث و حمایت مردم در جلسات و تشویق ما در ادامه کار می باشد.

گفتنی است، حضور تعدادی از مردم شهرستان شوشتر خوزستان در نماز جمعه کنگاور با گرفتن دست نوشته هایی  از مواضع انقلابی امام جمعه کنگاور در مقابله با رباخواران و حمایت از محرومین  تقدیر کردند .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha