پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
fatf

حوزه/ حجت الاسلام محمدرضا شریفی خواه، معاون پژوهش حوزه علمیه استان کردستان، دلالت های التزامی تصویب CFT در مجلس شورای اسلامی را مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام محمدرضا شریفی خواه، ظهر امروز در جمع معاونین و اساتید حوزه علمیه استان کردستان، اظهار داشت: روز یکشنبه گذشته پانزدهم مهرماه سالجاری رویدادی در مجلس شورای اسلامی اتفاق افتاد که سوای مثبت یا منفی بودن اصل آن برای کشور و ملت ما،  یک سری لوازمی را به همراه داشت و پشت صحنه هایی آشکار می کرد که با توجه به شواهد و قرائن به آن ها اشاره می شود.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان کردستانبیان داشت: می توان این لوازم را به قبل و بعد از تصویب این کنوانسیون تقسیم کرد.

وی به  لوازم قبل از تصویب اشاره کرد و بیان داشت: در خلال بحث های صورت گرفته بین نمایندگان و کارشناسان و مطالبی که در مجلس از موافقان و مخالفان این کنوانسیون مطرح شد، این مطلب آشکار شد که اعظم محتوای این معاهده بین المللی از سوی وزیر سابق اقتصاد دولت(آقای طیب نیا) به صورت مخفیانه و بدون هماهنگی ارگان های قانون گذار و امنیتی، پذیرفته و امضاء شده و به اجرا درآمده است به گونه ای که به خاطر اجرای مفاد آن از ورود ارز به کشور خوداری شده و این خود باعث به وجود آمدن التهابات ارزی اخیر در کشور گردیده که این جای بسی تامل برای نهادهای نظارتی، امنیتی و قانون گذاری دارد.

اين استاد حوزوی در ادامه سخنان خود بیان کرد: عدم توجه به نظرات کارشناسان پخته ای که نظرات و پیشنهادات خود را به صورت دلسوزانه در خدمت دولتمردان و نمایندگان و دست اندر کاران قرار دادند و مضرات این معاهده را برای مردم و دولتمردان تشریح کرده مانند برجام آن را کارشناسانه تحلیل کردند، اما مع الاسف نمایندگان موافق کوچکترین توجهی به عواقب پیش بینی شده این کنوانسیون نکرده آن را به تصویب رساندند، تصویب یک کنوانسیونی که بر آینده اقتصادی، سیاسی و امنیتی کشور تأثیر خواهد گذاشت به صورت سیاسی و جناحی هیچ توجیهی ندارد چرا که منافع ملی ورای منافع شخصی و حزبی و گروهی است اما دیده شد که نمایندگانی در مجلس راه یافته اند که چنین درکی از اوضاع مملکت نداشته قدرت تشخیص مصالح کشور و اهم و مهم کردن مسائل را ندارند که این گوشزدی به ملت برای انتخابات بعدی است تا مصادر امور را به افراد عالم، دلسوز، وطن دوست و... بسپارند.

معاون پژوه حوزه علمیه استان کردستان در ادامه سخنان خود اظهار داشت: ایجاد جو روانی با التهاب آفرینی اقتصادی و اجتماعی در کشور از سوی دولت و بخصوص مدیران سابق بانک مرکزی که اخیرا نیز این مطلب به تأیید رئیس دیوان عدالت اداری رسید که گفت: ما بهمن سال 96 فهمیدیم که قرار است اتفاقاتی در بخش ارزی کشور روی دهد و حکم انفصال از خدمتِ تعدادی از مدیران بانک مرکزی از جمله مدیر سابق آن را صادر کردیم اما به لحاظ برخی مصالح اجرایی نشد.

این استاد حوزوی تصریح کرد: سخن در این است که چرا دولتمردان ما برای تصویب یک معاهده باید تمامی منافع کشور و ملت را لگد مال کنند آیا از روی جهل است؟ که باید تاسف خورد که مدیر و دولت مرد ما هنوز مصالح و مضار کشور و ملت خود را نمی داند چگونه کرسی مدیریت را اشغال کرده؟ و اگر از روی علم و عمد است که خیانت است .

وي با تاكيد بر اینکه مگر چه اتفاقی می خواهد بیفتد که به هر قیمتی باید این کنوانسیون در کشور ما باید تصویب و اجرایی شود؟! گفت: عدم توجه به سخن دلسوزان از مراجع و علمای دین و نهادهای حوزوی مانند جامعه مدرسین که تذکر داده و گوشزد کردند که نمایندگان چیزی که به ضرر مملکت است را تصویب نکنند، اما کو گوش شنوا و دردمند برای اسلام و انقلاب ؟!.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان کردستان تاکید کرد: ایجاد جو روانی در مجلس برای تصویب این کنوانسیون و خرج کردن از جایگاه رهبری و این که مقام معظم رهبری حفظه الله با این معاهده موافق هستند!!! در صورتی که مقام معظم رهبری آن چه را موافقت کرده اند، طرح معاهدات بین المللی و طی روند قانونی آن ها در مجلس است، نه پذیرش یک معاهده خاص مانند CFT  که حال و روز آن معلوم است.

حجت الاسلام شریفی خواه اعلام کرد: معلوم نیست این آقایان که از مقام معظم رهبری برای پیشبرد مقاصد خود مایه می گذارند آیا به عواقب کار تصویب این کنوانسیون آگاهند و می خواهند مانند برجام عواقب تقریبا هیچ آن و ضررهای احتمالی آن را به مقام معظم رهبری واگذارند و از خود سلب مسئولیت کنند و یا واقعا گوش به فرمان رهبر خود هستند که اگر گوش به فرمام رهبر خود باشند مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با نمایندگان مجلس فرمودند:« چه ضرورتی دارد که ما برخی معاهدات بین المللی که دیت پخت قرت های زور گوی جهانی است را در کشور بیاوریم و بخواهیم آن را تصویب و به کار گیری کنیم در حالی که خود می توانیم نیاز های قانونی خود را در مجلس به صورت بومی برآورده کنیم. لذا این اقدام نمایندگان موافق این کنوانسیون مخصوصا ریاست مجلس جای تامل و سؤال دارد.»

معاون پژوهش حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به دادن پیام منفی به دشمن گفت: آقای ظریف قبل از تصویب این کنوانسیون گفت: «نه من ونه رئیس جمهور هیچ گونه تضمین نمی کنیم که با تصویب این معاهده مشکلات مالی و بانکی کشور حل شود ولی این را تضمین می کنم که اگر این معاهده تصویب نشود آمریکا بهانه برای ایجاد مشکلات برای ما را خواهد داشت». این سخن یک مقام بالای مدیریتی آن هم در ارتباط با امور خارجه پیام ضعف به دشمن دادن است بر خلاف تاکیدات رهبر انقلاب که در بین بسیجیان فرمودند: «اگر دشمن از ما پیام قدرت دریافت کند و در ما صلابت ببیند عقب می نشیند اما اگر در ما ضعف احساس کند جری می شود» .

این استاد حوزوی ادامه داد: کلام آقای ظریف درست عکس منویات مقام معظم رهبری است و برای یک مقام بالای جمهوری اسلامی ایران جای تاسف دارد که چنین پیام ذلت باری به دشمن بدهد که نتیجه آن جری شدن دشمن ملت ما باشد.

وی به مشکلات بعد از تصویب این معاهده اشاره کرد و گفت: مفاد این کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم است اما کدام تروریسم؟ آن تروریسمی که واقعا تروریسم است یا تروریسمی که آمریکا و اسرائیل و غرب آن را تعریف می کنند؟ در نظر آن ها نیروی قدس، سپاه، حماس، حزب الله لبنان که از کیان خود دفاع می کنند تروریسم هستند و با پذیرش این معاهده ایران دیگر نباید به پشتیبانی مالی و لجستیکی و .... از این گرده ها و افراد آن ها بپردازد و این یعنی خود تحریمی و دوست تحریمی.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان کردستان تاکید کرد: چون ناظر بر اجرای این کنوانسیون اسرائیل و عربستان (دو دولت كودک کش تروریسم ) هستند تمامی اطلاعات اقتصادی و تراکنشهای بانکی و تبادلات بانکی و گمرکی ما باید زیر ذره بین آنان قرار گیرد تا به اصطلاح هیچ کمک مالی به گروه های تروریستی مد نظر آن ها صورت نگیرد و این یعنی دیوانگی محض !!!

وي ادامه داد: کدام کشور است که حاضر است اطلاعات حساس اقتصادی خود را راحت و بدون زحمت در اختیار دشمن خود قرار دهد؟ بسی جای تاسف و غفلت اگر این خیانت به آینده و حال کشور نیست نامش چیست؟!.

حجت الاسلام شریفی خواه بیان داشت: تاکنون که ما دچار تحریم بانکی بوده ایم و ارز از مبادی رسمی امکان ورود به کشور را نداشت به صورت غیر رسمی ارز مورد نیاز کشور کمابیش تامین می شد و افراد و دستگاه هایی این امکان را با دور زدن تحریم ها برای دستگاه های اقتصادی ما فراهم کرده اند؛ اما با تصویب این کنوانسیون این مجاری غیر رسمی رصد و شناسایی شده امکان ورود ارز کلا بسته خواهد شد و این یک شوک اقتصادی بدتر از التهابات گذشته به کشور وارد خواهد کرد که قابل جبران نخواهد بود و این همان برنامه دشمن برای فلج کردن اقتصاد کشور است که متاسفانه به دست خود ما در حال وقوع است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha