پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جلسه طلاب فریدنی مقیم قم

حوزه/ امروز عدم ارتباط با یکدیگر سبب شده که از ظرفیت ها و توان موجود طلاب و روحانیون نتوانیم به درستی استفاده نماییم؛ باید با برنامه ریزی بتوانیم از ظرفیت موجود استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سیاوشی در نشست طلاب و فضلای شهرستان فریدن مقیم حوزه علمیه قم  که در مدرس حضرت معصومه(س) مدرسه علمیه فیضیه برگزار شد، اظهار داشت: کاری که یک روحانی می تواند در یک شهر، روستا و محل همچون ترویج معارف اسلامی، ارزش های قرآن و اهل بیت(ع) انجام دهد، هیچ نهاد و مجموعه ای نمی تواند انجام دهد.

امام جمعه داران ابراز داشت: امروز یک روحانی می تواند در بدترین روستا و محل، مؤثر بوده و فعالیت های اجتماعی، اخلاقی، اقتصادی و ... اثرگذار انجام دهد.

مسئول اداره تبلیغات شهر داران خاطرنشان ساخت: احترام به مردم، اعتمادسازی و همراهی با آنان از جمله فعالیت هایی است که می تواند کارهای یک روحانی را در اجتماع مؤثر نماید.

حجت الاسلام والمسلمین سیاوشی تصریح کرد: اگر مردم بدانند که یک روحانی خیر آنان را خواسته و برای خدا حرکت می کند، با او همراه شده و اثرپذیر خواهند شد.

وی بیان داشت: بحمدالله مردم فریدن حقیقتا مردمی خوب، نجیب، متدین، معنوی، بزرگوار و آماده برای هدایت بوده و در صحنه های گوناگون دفاع از نظام و انقلاب و عزاداری ها و مراسمات قرآنی حضوری فعال دارند.

امام جمعه داران اظهار داشت: امروز شهرستان فریدن دارای قریب به یک هزار و 500 روحانی برادر است که فرصتی مناسب برای فعالیت های تبلیغی و دینی است.

مسئول اداره تبلیغات شهر داران ابراز داشت: ما به عنوان خدمتگزار شما مبلغین عزیز در منطقه حضور داشته و در حال حاضر برای حوزه علمیه شهرستان، مدیر و استاد خواسته و تلاش ما بر این است که از نیروهای بومی استفاده نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین سیاوشی خاطرنشان ساخت: امروز شهرها و روستاهای ما نیازمند مدیر فرهنگی است تا بتواند در سطح منطقه اثرگذار باشد؛ امروز روحانیون خوش فکری داریم که فعالیت های مناسبی در روستاها داشته و مردم نیز با او در بخش های مختلف همکاری و همیاری می کنند.

وی تصریح کرد: امروز برخی از سنت های نادرست باید در منطقه برچیده شود که با حضور شما عزیزان می توانیم به این مهم دست پیدا کنیم.

امام جمعه داران بیان داشت: امروز نیازمند سیستم ارتباطی منظم و کارآمد با مردم و جامعه هستیم تا اثری مناسب داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین سیاوشی اظهار داشت: امروز حوزه ما از رویکرد آموزشی باید به رویکرد تربیتی به پیش برود تا بتوانیم خروجی های مناسب برای جامعه داشته باشیم که این مهم با حضور شما طلاب و فضلای فریدنی در سطح منطقه محقق خواهد شد.

وی ابراز داشت: امروز اگر طلبه با سواد، با اخلاق و همراه با مردم باشد، روی زمین نخواهد ماند و مردم برای او سر و دست خواهند شکست.

امام جمعه داران خاطرنشان ساخت: امروز عدم ارتباط با یکدیگر سبب شده که از ظرفیت ها و توان موجود طلاب و روحانیون نتوانیم به درستی استفاده نماییم؛ باید با برنامه ریزی بتوانیم از ظرفیت موجود استفاده نماییم.

مسئول اداره تبلیغات اسلامی داران تصریح کرد: حوزه، سازمان تبلیغات، دفتر امام جمعه و ... پایگاه شما طلاب و روحانیون است و از حضور شما مشتاقانه استقبال می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین دوست محمدی نماینده طلاب فریدن نیز در این نشست ضمن تسلیت مناسبت های ماه صفر، گفت: نبی مکرم اسلام(ص) فرمودند: هرکس خبر پایان ماه صفر را به بنده دهد، من خبر بهشت را به او خواهم داد.

وی ابراز داشت: به دنبال برنامه های مختلفی برای طلاب فریدن هستیم؛ همچنین منتظر پیشنهادات، انتقادات و طرح های طلاب می باشیم تا بتوانیم برنامه های بهتری داشته باشیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha