پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کالای ایرانی

حوزه/ مدیرکل استاندارد استان فارس گفت: نظام اسلامی در بین ۱۶۰ کشور که عضو سازمان بین المللی استاندارد رتبه ۲۲ را در اختیار دارد که البته افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، مرتضی رهنما، ظهر امروز پیش از خطبه های نماز جمعه شیراز که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار شد، ضمن تبریک هفته استاندارد اظهار داشت: کیفیت، انتظار مشتری است، اگر مشتری برای کالا وجود نداشته باشد ارائه کالا بی معنا است.

وی با بیان اینکه تولید بدون حمایت مشتری بی فایده است، افزود: در تربیت اسلامی، ما مکلف به تولید با کیفیت هستیم.

مدیرکل استاندارد استان فارس عنوان کرد: باید رزق و روزی را از عرق جبین به دست آوریم، خداوند نیز در قرآن کریم پیرامون این مطلب می فرماید با تلاش باید رزق و روزی را به دست آورد.

رهنما، استاندارد را معیار و ابزار اندازه گیری درستی کار دانست و تصریح کرد: استاندارد باید معیاری باشد که در مرحله نخست مشتری و در مرحله بعد دولت آن را قبول داشته باشد.

وی بیان کرد: حیات یک کالای خدماتی بستگی به مشتری دارد و انتظار دارد کالای ارائه‌ شده نیازهای آن را تامین کند، تولید کننده با اخذ علامت بر روی کالا متعهد به این نیاز مشتری می شود.

مدیرکل استاندارد فارس ادامه داد: تولید کننده انتظار دارد دولت با افرادی که کالای بدون علامت استاندارد و بی کیفیت وارد بازار می کند برخورد کند.

وی تاکید کرد: استاندارد حق مصرف کننده است و برای این باید مطالبه گری کرد، نظام اسلامی در بین ۱۶۰ کشور که عضو سازمان بین المللی استاندارد رتبه ۲۲ را در اختیار دارد که البته افزایش پیدا خواهد کرد.

مدیرکل استاندارد استان فارس خاطرنشان کرد: تا زمانی که کالاهای تولید داخل کیفیت نداشته باشد عشق و علاقه مشتری نیز وجود نخواهد داشت.

وی عنوان کرد: نظارت بر خط تولید و مواد اولیه که در کارخانه به کار گرفته می شود به این گونه است که سرزده به کارخانه ها وارد شده و مواد اولیه را مورد آزمایش قرار می دهیم و در صورت مطلوب نبودن مواد اولیه برخورد قانونی خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha