پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام مصطفی اسفندیاری

​حوزه/ معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه با اشاره به اینکه پژوهش سرچشمه نوآوری در حوزه های علمیه است، گفت: بدون شک در زمان کنونی ما آن گونه که شایسته و بایسته است جایگاه تحقیق و پژوهش تثبیت نشده است و نیاز به کار و تلاش بیشتر دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام مصطفی اسفندیاری، در جمع طلاب مدرسه علمیه امام صادق علیه السلام قروه با اشاره به اینکه تاکنون به صورت علمی و قطعی با مسئله پژوهش برخورد نداشته ایم، اظهار داشت: امروزه پژوهش و تحقیق در حوزه ها و مدارس علمیه جهان اسلام از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که قابل وصف نمی باشد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه گفت: امام خامنه ای درباره اهمیت و جایگاه رفیع پژوهش در حوزه ها و مدارس علمیه می فرمایند:« عنصر تحقیق و پژوهش در همه جا به صورت یک اصل در مجموعه کارها و فعالیتهای حوزه باید مورد توجه قرار گیرد».

احجت الاسلام اسفندیاری با اشاره به اینکه پژوهش سرچشمه نوآوری در حوزه های علمیه است، افزود: اهمیت و جایگاه پژوهش در هر علمی بر کسی پوشیده نیست. حوزه هاي علميه نیز به عنوان طلایه داران هدایت و پرچم داران دین مبین اسلام به عنوان یکی از اصلی ترین علوم انسانی از این قاعده مستثنی نبوده و نخواهند بود.

 معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه اظهار داشت: امروزه پیشرفت علم و تکنولوژی و اکتشافات در زمینه های گوناگون و بخصوص در فنآوری های نوین، به بحث تحقیق و پژوهش علوم سرعت چشمگیری بخشیده است. ابزارهای نو و پیشرفته در هر علمی مسیر کنکاو و جستجو را بیش از گذشته برای دانش پژوهان آن هموار ساخته و همین مساله سبب دسترسی آسان به منابع معرفتی، علوم و یافته های علمی شده است به گونه ای که امروزه به راحتی می توانید حجم عظیمی از اطلاعات را به دست آورید.

این استاد حوزوی گفت: بدون شک در زمان کنونی ما آن گونه که شایسته و بایسته است جایگاه تحقیق و پژوهش تثبیت نشده است و نیاز به کار و تلاش بیشتر دارد.

حجت الاسلام اسفندیاری ادامه داد: اهتمام پژوهشگران و استقبال از طرح های پژوهشی، پرورش محققین جوان و هموار کردن مسیر برای محققین زبده و زبردست از مسائلی است که خلا آن در حوزه ها و مدارس علمیه به عینه محسوس است.

وی با اشاره به اینکه حوزه علمیه باید همگام با پیشرفت جهان، از ابزارهای پژوهشی جدید و نوین بهترین استفاده ها را ببرد، تاکید کرد: توقع اين است که حوزه های علمیه همگام با پیشرفت های دنیا از ابزارهای پژوهشی جدید استفاده کنند و زمینه را برای آموزش دانش پژوهان مهیا نمايند، زیرا بدون شک لازمه این کار در ابتدای کار مشخص کرده و ایجاد انگیزه در طلاب جوان و آشنایی آنها با مسائل پژوهشی و تحقیقی در علوم حوزوی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha