پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام علی ذوعلم

حوزه / عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: توطئه های دشمن روز به روز پیچیده تر می شود و از طریق شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی فعالیت می کنند و عده ای نیز در داخل کشور هستند که قلم خود را در اختیار استکبار قرار داده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین علی ذوعلم در دروه آموزشی تربیت مدرس معارف انقلاب اسلامی، در محل مدرسه تخصصی قرآن و عترت مشهد، پیرامون ضرورت آشنایی با اندیشه های انقلاب، گفت: امام خمینی(ره) در آغاز سرنگونی رژیم شاهنشاهی درباره اتحاد جوامع اسلامی صحبت کردند و امروز در کشورهای اسلامی منطقه شاهدیم که زمینه های انقلاب خواهی مردم فراهم شده است.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به دشمنی دشمنان انقلاب و حفظ، تداوم و بقای آن به عنوان یک معجزه، یادآور شد: امروز انقلاب اسلامی نیرو های تازه نفس نیاز دارد، زیرا توطئه های دشمن روز به روز پیچیده تر می شود و از طریق شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی فعالیت می کنند و عده ای نیز در داخل کشور هستند که قلم خود را در اختیار استکبار قرار داده اند و علیه آنچه که رهبر انقلاب اسلامی نقشه راه بیان می کنند ، مطلب می نویسند.

وی با بیان اینکه حوزه های علمیه می بایست به روشنگری بپردازند و قلم فرسایی کنند، گفت: حوزه های علمیه به عنوان یاوران اصلی انقلاب در همه بخش های نظام اسلامی بیش از گذشته باید نقش هدایت گری داشته باشند و  تصویری درست برای مردم ترسیم کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ذوعلم در ادامه با اشاره به کار فرهنگی در تربیتی نیروهای انقلابی پس از جنگ تحمیلی، اظهار داشت: پس از دوران دفاع مقدس، با عرصه جنگ نرم به روش های گوناگون روبرو هستیم و در این میان، آنچه که سیاست مداران و قدرتمندان در جهان و جوامع می خواهند بیش از گذشته تبلیغ کنند، توسعه برهنگی در بین زنان است.

وی به بروز بدحجابی با تلاش دشمن در جامعه اشاره و خاطر نشان کرد: آنان به دنبال این امر هستند که هویت اسلام ناب محمدی را از انقلاب بگیرند یعنی نماد و تابلو اسلام ناب که  ولایت فقیه است را از آن جدا و به اسلام آمریکایی تبدیل کنند.

عضو هئیت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به لزوم الگوگیری از بزرگان حوزه، افزود: امام خمینی(ره) بسیار روشنفکر بودند و کشف الاسرار، محصول روشنفکری ایشان است که در دفاع از تشیع، روحانیت و اسلام نوشته اند.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) پایه گذار انقلاب در فضای دینی در ایران هستند و تا قبل از گفتمان ایشان، واژه انقلاب به گروه های مارکسیتی و غیر اسلامی در ایران اختصاص داشته، اظهار داشت: بنیانگذار جمهوری اسلامی کاری کرد که نگاه روشنفکران به قم و روحانیت تغییر کند و بعد از پیروزی انقلاب نیز نسبت به وحدت حوزه و دانشگاه تاکید شد که متاسفانه این دو نهاد از این مقوله مهم غافل مانده اند.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha