جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
رستمی

حوزه/ رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور در ادامه با اشاره به توطئه های دشمن، تصریح کرد: دشمن به دنبال زدن نقاط قوت و امید و اعتماد مردم است، چرا که اگر روح امید گرفته شود تمام نقاط جامعه بی استفاده می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بیرجند، حجت الاسلام مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور، شب گذشته در نشست روسای دانشگاه های خراسان جنوبی، با بیان اینکه شغل اساتید را ادامه راه انبیا دانست و گفت: انبیا کارشان تربیت و آموزش بوده است و اساتید هم باید این دو مقوله را در کنار هم ببیند.

وی با اشاره به این که همت و مجاهدت اساتید، امداد و نصرت الهی را در پی خواهد داشت، ادامه داد: ما محرومیت را می شناسیم، اما هیچ وقت مانع بی توجهی به رسالت اصلی تزکیه و تربیت نمی شود، زیرا تربیت اخلاقی و معنوی و انسانی دانشجویان، برای بسیار مهم است و در آینده انقلاب و نظام تاثیر مستقیم دارد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور در ادامه با اشاره به توطئه های دشمن، تصریح کرد: دشمن به دنبال زدن نقاط قوت و امید و اعتماد مردم است، چراکه اگر روح امید گرفته شود تمام نقاط جامعه بی استفاده می شود.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب 170 هزار دانشجو در کل کشور داشتیم و 30 درصد در خارج از کشور تحصیل می کردند، گفت: امروز فقط در خراسان جنوبی حدود 50 هزار دانشجو در حال تحصیل هستند و 3 درصد دانشجویان کل کشور در خارج مشغول تحصیل هستنند.

وی این استان را یک استان فرهنگی دانست و گفت: با دقت و توجه در دستاوردهای تعلیم و تربیت، از این استان به عنوان یک استان نمونه باید یاد کرد و در زمان قدیم و درحالی که برخی از علمای دین نسبت به سیستم آموزش عالی حساسیت داشتند، علمای استان برای ورود فرزندانشان به این فضا مشوق بودند.

 رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور با اشاره به اینکه براساس برخی آمارها، آسیب های اجتماعی خراسان جنوبی در کشور آخر است، بیان داشت: این مسئله  به سنت و مدیریت که تلفیقی از یک جامعه سالم است، برمی گردد.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی عنوان کرد: یکی از مزیت های نسبی خراسان جنوبی، همسایگی با افغانستان است که امکانات و فرصت هایی دارد و البته واقعیت این است که مزیت نسبی آموزش عالی باید به سایر مزیت ها ضمیمه شود.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha