جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 465077
۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۹
معارفه امام جمعه  ایلام

حوزه/ روز گذشته مردم ولایت مدار و شهید پرور ایلام، میزبان رئیس دفتر مقام معظم رهبری و رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در مراسم تکریم و معارفه امام جمعه خود بودند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ایلام، روز گذشته مردم ولایت مدار و شهید پرور ایلام، میزبان حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری و حجت الاسلام والمسلمین علی اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در مراسم تکریم و معارفه امام جمعه خود بودند.

در این مراسم با تقدیر از تلاش های حدوداً ۱۸ ساله حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی، امام جمعه سابق ایلام که چندی قبل از این مسئولیت استعفا داده بود، حکم مقام معظم رهبری در انتصاب حجت الاسلام والملمین الله نور کریمی تبار به عنوان نماینده ولی فقیه در استان ایلام توسط حجت الاسلام والمسلیمن محمدی گلپایگانی قرائت و سپس امام جمعه جدید معرفی شد.

بمباران فکری جوانان از طریق رسانه های مجازی و ماهواره ای

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در جمع مردم ایلام اظهار داشت: دشمنان با تبلیغات مسموم و بمباران فکری از طریق رسانه های مجازی و ماهواره ای با حمله به مقدسات نظام و ترویج القائات شبهه برانگیز سعی در انحراف فکری جوانان و نوجوانان دارند، لذا نسل جدید و خانواده های آنها باید آگاه باشند که تبلیغات دشمنان سم و زهری خطرناک است که جوانان را با شبهه های دینی گمراه سازند و آنها را از گرایش های مذهبی دور سازند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری یادآور شد: مسئولان فرهنگی و آموزشی و به ویژه روحانیت وضعیت گذشته ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی را برای جوانان و نسل های آتی تشریح کنند تا این قشر به خوبی بدانند که بر ایران در سنوات قبل از انقلاب چه گذشته و اهداف و آثار قیام امام راحل را برای نسل جوان و‌ آیندگان بیان کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی تاکید کرد: دشمنان در طول چهل سال  که از عمر انقلاب می گذرد توطئه و دسیسه های زیادی را علیه ایران اسلامی داشته اند که از جمله آن می توان به تلاش برای برهم زدن اتحاد قومیت ها و مردم، کودتاهای ناکام، جنگ تحمیلی و ... هر بار در صدد ضربه زدن به انقلاب بوده اند که هر بار این دسایس با روشن بینی و بصیرت رهبری، اتحاد مردم و مسئولان بی اثر مانده است.

وی اضافه کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی در منطقه ای پر از آشوب، ایران اسلامی مقتدرانه و با امنیت کامل در حال حرکت به جلو است و برخلاف کشورهای دست نشانده منطقه، تمام امور داخلی را با مردم سالاری ملی و دینی و بدون دخالت غرب و جهان استکبار اجرا می کند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری همچنین در این آیین حکم نمایندگی ولی فقیه حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار را قرائت و به وی اعطا کرد.

در چهل سالگی انقلاب حق نداریم به‌صورت اقتضائی کارکنیم

حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد علی اکبری، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور نیز در سخنانی گفت: نمازجمعه پایگاهی مستحکم، قابل اعتماد و اتکا در کشور است و در زمان جنگ ماوایی برای شکل گیری بسیج و ظهور و بروز جوانانی بود که مشتاقانه از مرز و کیان انقلاب در برابر زیاده خواهان و دژخیمان دفاع می کردند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور تصریح کرد: نهاد پربرکت نماز جمعه که از الطاف الهی بر نظام مقدس جمهوری اسلامی است، از میوه‌های شیرین انقلاب است و نقش بصیرت افزایی و وحدت بخشی برای همه آحاد مردم دارد.

وی افزود: بصیرت افزایی مردم از کانون مساجد و نمازهای جمعه شکل گرفته و نماز جمعه یکی از شاخص ها و برکات مهم دین مبین اسلام و انقلاب اسلامی است و محلی برای نمایش اقتدار و اتحاد مردم و ‌مسئولان است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور تصریح کرد: ما در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی دیگر حق نداریم به‌صورت اقتضائی کارکنیم، چون کشور به نقشه مهندسی فرهنگی، سیاست‌های کلی نظام، طرح تحول بنیادین آموزش‌وپرورش تصویب‌شده نقشه جامع علمی کشور مجهز است و سهم استان ایلام از این موارد باید استحصال شود.

وی در ادامه با اشاره به ایلام در هندسه جغرافیای ایران اسلامی جایگاه رفیعی دارد و  در کشور می‌درخشد، شاهد این مدعا که در  هر گلزاری از گلزارهای شهدای کشور نامی از استان ایلام بر سنگ مزار شهدا وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری، با اشاره به اینکه یکی از شاخص‌های اربعین ازنظر سرزمینی ایلام است، یادآور شد: ایلام معراج شهدای عزیز 8 سال دفاع مقدس است، منطقه وفا، صفا، سربلندی، جوانمردی و بهره‌مند از منابع سرشار عظیم است که نوید روزهای بهتری را برای این استان می‌دهد.

وی افزود: وجود نماینده ولی‌فقیه در استان یک سرمایه بزرگ است که از سوی امام مسلمین منصوب می‌شود و نقش محوری در وحدت برای ارتقا منطقه دارد، مهر رهبری برای همه است، یک یار، یک همکار و یک نقطه امید برای همه مردم و جوانان انقلابی است که باید به بهترین نحو ممکن از این نعمت بهره برد.

۱۸ سال نقش آفرینی ماندگار

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور ابراز کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین لطفی، حدود ۱۸ سال در جایگاه امام جمعه فعالیت و نقش‌آفرینی‌های بسیار زیادی داشتند، ما به‌عنوان نهاد امامان جمعه از این امام‌جمعه ارشد استان صمیمانه تشکر می‌کنیم و امید است در هر مسئولیت دیگری هم موفق باشند.

امام جمعه ای متواضع و خدمتگزار

وی با بیان اینکه نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه جدید ایلام یکی از چهره‌های شناخته‌شده و افراد معتبر روحانیت استان است، تصریح کرد: با حکم رهبر عزیز، حجت الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار وارد این سنگر حساس شده‌اند، و امیدواریم بتوانند در این جایگاه محور وحدت و همدلی برای همه گروه‌ها، اقشار، مسئولین و مردم ایلام باشند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور  همچنین از حجت‌الاسلام‌ والمسلمین کریمی‌تبار به عنوان نیروی خدمتگزار نظام و انقلاب و متواضع یاد کرد و گفت: ان شاءالله در استان محور وحدت خواهند بود و در خطبه‌ها نورافشانی خواهند کرد.

یادی از ائمه جمعه گذشته

وی همچنین با تقدیر از تلاش‌های ائمه‌ جمعه‌ اسبق ایلام مرحومان محمدی، حیدری ایلامی و یعسوبی، تصریح کرد: امام جمعه سابق ایلام حجت‌الاسلام و المسلمین لطفی منشاء خدمات ماندگاری در استان بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبری ضمن قدردانی از حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری در استان، این حضور را معنادار و الهام‌بخش توضصیف کرد و گفت: امروز مردم ایلام با استقبال از امام جمعه‌ی جدید و نماینده رهبری بار دیگر ولایتمداری خود را نشان دادند.

فراجناحی عمل می کنم

حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار هم در نخستین حضور خود در نماز جمعه شهر ایلام اظهار داشت: هرگاه اتحاد و همبستگی ایران اسلامی قوی بوده از قدرت پوشالی دشمنان در برابر کشورمان به وضوح کاسته شده است.

وی افزود: دشمنان هزینه های زیادی کرده اند تا به انقلاب اسلامی ضربه بزنند، اما موفق نشده اند. از جمله تلاش های ناکام استکبار جهانی تغییر نقشه سیاسی و جغرافیایی منطقه خاورمیانه به نفع اسراییل بود که حرکات آنها اوضاع را به سود ایران اسلامی تغیبر داد.

امام جمعه جدید ایلام یادآور شد: شرایط کنونی ایران و مشکلات موجود گذاراست و قدرت، صلابت و توان ایران اسلامی در سایه اتحاد و همراهی مردم و مسئولان و عمل به منویات مقام معظم رهبری، دشمنان در رسیدن به مقاصد شوم خود موفق نخواهند بود.

وی در ادامه به موضوع اربعین اشاره کرد و گفت: استان ایلام گذرگاه عبور خیل عظیم زائران اربعین است و بیشتر زائران با توجه به تکریم و مهمان نوازی بی منت و خودجوش مردم استان از زائران اربعین، مرز مهران را برای سفر به عتبات عالیات انتخاب می کنند و در راستای پذیرایی بی شائبه از آنها تقویت موکب های مردمی از سوی مسئولان اجتناب ناپذبر است.

نماینده جدید ولی فقیه در استان ایلام یادآور شد: عملکرد من به عنوان نماینده مقام معظم رهبری و پل ارتباطی مردم و مسئولان فراجناحی خواهد بود و با آغوش و روی باز پذیرای همه احزاب، گروه ها و جناح های وفادار به انقلاب، نظام و رهبری با هر فکر و گرایشی هستم.

اعطای حکم

در این آیین حکم نمایندگی ولی فقیه حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار از سوی رئیس دفتر مقام معظم رهبری قرائت و سپس به او اهدا شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha