پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مسجدی در اهایو میزبان «درهای باز» برای شناساندن دین اسلام به مردم است

حوزه/ مسجد شهر یانگزتاون در ایالت اوهایو، با برگزاری مراسم «درهای باز» از غیرمسلمانان خواست ضمن بازدید از مرکز اسلامی و خوردن غذاهای سنتی مسلمانان، شناخت بهتری از دین اسلام به دست آورند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از wkbn، فردا یکشنبه، مسجد شهر یانگزتاون در ایالت اوهایوی آمریکا میزبان روز «درهای باز» است و از مردم و غیرمسلمانان خواسته با شرکت در این مراسم، اطلاعاتشان را در باره فرهنگ و دین اسلام افزایش دهند.

در این گردهمایی غذاهای سنتی از خاورمیانه، هند و پاکستان به بازدیدکنندگان ارائه می شود و از غذاهای شناخته شده در این مراسم سمبوسه، کباب و باقلوا خواهند بود.

 

دکتر خالد اقبال، رئیس جامعه اسلامی یانگزتاون می گوید: درست پس از حادثه 11 سپتامبر همه در شوک به سر می بردند و ما نیز شوک زده بودیم.

به گفته وی روزهای پس از 11 سپتبامر زندگی را برای مسلمانان آمریکایی دشوار ساخت و همه به جامعه اسلامی در ایالات متحده به چشم تروریست نگاه می کردند.

وی افزود: اوضاع به تدریج بهتر شد، اما هنوز هم گاهی شاهد برخوردهایی هستیم. ما احساس می کنیم که دین اسلام به شدت دچار سوءتفاهم شده و می خواهیم همسایگان مان و اعضای جامعه به ما بپیوندند.

دکتر اقبال در ادامه سخنانش گفت: اسلام، مسیحیت و یهودیت ادیانی هستند که شباهت های زیادی با هم دارند و نباید فکر کنیم که با هم اختلافات زیادی داریم.

مراسم درهای باز قرار است از ساعت 11:30 صبح آغاز شده و تا ساعت 3 بعد از ظهر ادامه داشته باشد.

مسلمانان در این شهر به مشاغل مختلف پزشکی، وکالت، معلمی، مکانیک و مغازه دار مشغول هستند.

در حال حاضر نزدیک به 2 هزار مسلمان در شهر یانگزتاون در اوهایو، زندگی می کنند و جمعیت مسلمانان در 40 سال گذشته از 200 نفر افزایش یافته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha