سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
شرکت ۱۲ نفر از طلاب حافظ علمیه استان در آزمون سالانه حفظ قرآن

حجت الاسلام آذرشب در نشستی با مدیر و معاونان حوزه علمیه استان بوشهر از برگزاری آزمون سالانه حفظ قرآن و نهج البلاغه خبر داد و گفت: این آزمون با شرکت ۱۰ نفر از طلاب حوزه علمیه استان در رشته های حفظ کل، حفظ نصف و ثلث برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر حجت الاسلام علی آذرشب، امروز در نشست با مدیر و معاونان حوزه علمیه استان بوشهر از برگزاری آزمون سالانه حفظ قرآن و نهج البلاغه خبر داد و گفت: این آزمون با شرکت 10 نفر از طلاب حوزه علمیه استان در رشته های حفظ کل، حفظ نصف و ثلث برگزار شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان بوشهر افزود: از بین 10 نفر شرکت کننده در این آزمون تعداد سه نفر حفظ کل، دو نفر حفظ نصف و پنج نفر نیز حفظ ثلث آزمون دادند.

وی با اشاره به جزئیات برگزاری آزمون سالانه حفظ قرآن و نهج البلاغه گفت: این آزمون در دو بخش کتبی و شفاهی برگزار شد که بخش کتبی شامل حسن حفظ و مفاهیم است و در صورت کسب نمره 85 در بخش کتبی فرد از شرکت در آزمون شفاهی معاف است.

حجت الاسلام آذرشب ادامه داد: تاریخ برگزاری آزمون برای افرادی که در مرحله اول نمره قبولی را کسب نکنند روز 25 آبان سال جاری در محل سالن جلسات مدیریت حوزه علمیه استان خواهد بود؛ این آزمون سالانه برگزار می شود و تعلق مزایای مربوط به حفاظ قرآن منوط به شرکت داوطلبان به صورت سالانه می باشد.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان بوشهر مزایای حافظین قرآن را ارتقای شهریه مقام معظم رهبری و برخی از مراجع عظام تقلید، بهره مندی از تسهیلات نهادهای حوزوی، آموزشی و تبلیغی، امتیاز ویژه انتقال از شهرستان به حوزه علمیه قم عنوان کرد.

حجت الاسلام آذرشب با اشاره به اهداف این طرح گفت: ترويج و توسعه فضاي انس دائمی با قرآن و حديث در بين طلاب علوم دينی، ترغيب و تشويق طلاب به حفظ قرآن وحديث، ارزيابی سالانه طلاب حافظ قرآن و نهج البلاغه در راستاي ارتقای سطح كمّی و كيفی محفوظات ايشان و تجليل و ارج نهادن به تلاش طلاب حافظ قرآن و نهج البلاغه از جمله اهداف این طرح است.

گفتنی است، در استان بوشهر دو مدرسه علمیه قرآنی در شهرهای بوشهر و کنگان وجود دارد که تعداد 55 طلبه در این دو مدرسه همزمان با تحصیل علوم حوزوی به حفظ قرآن نیز می پردازند و پس از اتمام سطح یک به حفظ کل قرآن نائل می شوند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha