پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مديرحوزه علميه خواهران مازندران

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: مدرسه محوری به معنای آن نیست که مدرسه هر طوری می خواهد عمل کند، چرا که این مسئله با رسالت حوزه علمیه سازگار نیست، بلکه در این رویکرد به دنبال کیفی سازی مدارس هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین علی غفاری، در نشستی با مدیران مدارس علمیه خواهران استان مازندران بیان کرد: با توجه به رویکرد  مدیر جدید حوزه های خواهران در خصوص مدرسه محوری و برداشت های مختلف از این مطلب، این نشست را برگزار کردیم.

وی افزود: حوزه های علمیه باید حضور فعال در عرصه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و... داشته  و پاسخگوی نیازهای روز مردم باشند و تنها به امور آموزش طلاب اکتفا ننماید، چرا که جامعه از  فشر روحانیت انتظارات زیادی در مسائل مختلف اجتماع دارد.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران ادامه داد: تاریخ اسلام سراسر عبرت و الگو برای همه است که از آغاز تا فرجام دارای چند حلقه بوده که شروع آن بعثت پیامبر(ص) بوده است.

وی ادامه داد: حلقه دوم واقعه غدیر پیام رسان اکمال دین با ولایت و حلقه  بعدی عاشورا  است که تثیبت کننده دین بوده و اگر این واقعه نبود، قطعا خبری از شیعه، اسلام و حتی هیچ دین دیگری نبود؛ چرا که تمام ادیان حتی مسیحیت و یهودیت مرهون اسلام هستند.

حجت الاسلام غفاری اظهار کرد: مهدویت آخرین حلقه این مسیر  و نگاه امیدوارانه به آینده بهتر است که در زمان حیات و عمر ما قرار گرفته و مسئولیت و رسالت عظیم انتقال از حلقه سوم(عاشورا) به این حلقه( مهدویت) بر عهده ما است که در زمان بعثت، غدیر و عاشورا حضور نداشتیم.

وی تصریح کرد: استراتژی رفتار سیاسی جهان سلطه نیز بر روی همین دو مسئله عاشورا و مهدویت است که تئوریسین های آنها بارها اعلام نموده اند که دو بال مانع تسلط و  به زانو درآوردن شیعیان، فرهنگ عاشورا و مهدویت است؛ یعنی شیعیان افراد واسط بین حلقه سوم و چهارم هستند؛ لذا دشمن تمام امکانات خود را به کار گرفته تا این دو امر بهم وصل نشوند.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران اعلام کرد: مقام معظم رهبری برای وصل این دو حلقه 5 مرحله را تبیین نمودند که اولین آن انقلاب اسلامی است که شکل گرفت و مرحله بعد، تشکیل نظام اسلامی بوده که در  راستای تحقق آن، زیر ساختهای تئوری  یک نظام اسلامی طراحی شد.

وی اضافه کرد: مرحله سوم، تشکیل دولت اسلامی است، به این معنا که آحاد افرادی که قابلیت خدمت گزاران نظام اسلامی را دارند بر مسند خدمت بنشینند که در حال حاضر ما در این مرحله قرار داشته و دشمن به شکلهای مختلف تلاش می کند در دولت و نهادهای کشور  نفوذ کرده و نگذارد  دولت اسلامی به خوبی شکل گیرد.

حجت الاسلام غفاری ادامه داد: مرحله بعدی تشکیل جامعه اسلامی و  مرحله آخر تشکیل تمدن بین المللی اسلامی و  همان حکومت جهان حضرت مهدی(عج) است.

وی گفت: دشمن در شکل های مختلف سعی در مقابله با ما دارد و در این راستا در طول انقلاب، جنگهای مختلفی را طراحی کرده است که مرحله اول آن مبارزه با حوزه های علمیه، تبعیت، زندانی و شهادت برخی از مراجع و بزرگان دین در اوایل انقلاب بوده و در ادامه جنگ فیزیکی و داخلی با ساماندهی فرقه ها و مخالفین انقلاب، جنگ فرهنگی در دهه 70 ، جنگ اعتقادی در اواخر دهه 70 و دهه 80 از دیگر برنامه های دشمن بوده که با کمک قلم مزدان داخلی، پول نفت سعودیها و... به شکلهای مختلف به ارزشهای اسلامی حمله و طوفان شبهات اعتقادی را توجه جامعه ما کردند.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران بیان کرد: استکبارجهانی در دهه 90 جنگ اقتصادی را علیه کشور  آغاز نمود که در این شرایط، وظیفه حوزه های علمیه به عنوان سربازان پیاده نظام و مدافعان حریم ولایت و دولت اسلامی بسیار سنگین است؛ لذا باید با حضور بصیرانه در جامعه، همه توان و امکانات خود را در مسائل مختلف فرهنگی، اقتصادی و... به خصوص در شرایط جدید جامعه ، به کار گیریم؛ چون حوزه های علیه  به عنوان طبیب جامعه باید پاسخگوی نیاز مردم باشند.

وی در ادامه با اشاره به رویکر جدید مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران گفت: در مدرسه محوری، باید نگاهمان به خروجی حوزه باشد که چقدر می توانند مفید در جامعه بوده و  پاسخگوی نیازهای داخلی و خارجی باشند.

حجت الاسلام غفاری تصریح کرد: مدرسه محوری به معنای آن نیست که مدرسه هر طوری می خواهد عمل کند، چرا که این مسئله با رسالت حوزه علمیه سازگار نیست، بلکه در این رویکرد به دنبال کیفی سازی مدارس هستیم و برای این کار ساز و کار و زیر ساخت هایی نیاز است که به دنبال تحقق آن در سه سطح عالی(شورای سیاست گذاری و مرکز مدیریت، سطح میانی (مدیریت های استانی) و  سطح اجرائی مدارس علمیه هستیم.

وی اعلام کرد: در رویکرد مدرس محوری، به مدارسی که واجد شرایط های لازم را در خصوص موسس، هیات امنا، کادر و... ، بر اساس شاخصه های تعریف شده،  دارند یک سری اختیارات جدید داده می شود

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در پایان خاطر نشان کرد: در گذشته اقدامات خوب و عمیقی صورت گرفته که قابل تقدیر است، اما در حال حاضر در مرحله گذر قرار داریم که باید یک سری از قوانین و شرایطی که متناسب با آن زمان تدوین شده بود، بازخوانی و تغیرات لازم  و تعاریف جدید صورت بگیرد؛ و در این مرحله تحول باید دست به دست هم داده و در تحقق این رویکر مدیر جدید مرکز که قطعا مود نیاز جامعه بوده و نتایج خوبی بهمراه خواهد داشت، همکاری های لازم را انجام دهیم.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

 
 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha