پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان

​حوزه/ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کردستان گفت: در برخی از مدارس استان به فریضه نماز اهمیت زیادی داده نمی شود، لذا از معلمین و آموزگاران می خواهیم که نسبت به برپا داشتن نمازدر مدارس اهتمام ویژه ای داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الله نریمانی، پیش از ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه سفیران هدایت خاتم الانبیاء(ص) شهر سنندج اظهار داشت: یکی از داشته های با ارزش و کمیاب در جهان اسلام، قرآن و عترت است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کردستان با تقدیر از تلاش های شبانه روزی فعالان عرصه قرآنی در این استان گفت: کسانی که زندگی خود را در راه قرآن، نماز و به پا داشتن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی وقف می کنند، بی شک جهادگرانی بزرگ و ایثارگرانی دلسوز در تبلیغ و نشر اعتقادات اسلامی هستند.

وی با تاكيد بر اینکه هر جامعه ای به سوی قرآن و نماز و... حرکت کرد، هرگز به بیراهه نخواهد رفت، گفت: امروز اگر می خواهیم که فرزندان صالح و مومنی داشته باشیم باید از همان اوان کودکی آنها را با قرآن، نماز و سایر شعائر دین مبین اسلام آشنا سازیم زیرا تاریخ نشان داده است که هر کسی به سمت معنویت رفت از بیراهه و مفاسد به دور خواهد بود.

نریمانی ادامه داد: یکی از مزایای آموزش قرآن در مدارس و دبستان ها را باید تهذیب نفس دانش آموزان و آماده سازی آنان برای َآینده پیش روی دانست.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کردستان با اشاره به اینکه آموزش قرآن و نماز توسط معلمان را باید جهاد در راه خدا دانست، افزود: اگر قرآن و آموزه های دینی در جامعه نهادینه شود بی شک هرگز شاهد آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی در این نظام نخواهیم بود.

وی در ادامه سخنان با اشاره به برنامه های شیطانی دشمنان برای دور کردن کودکان و فرزندان این مملکت از قرآن و نماز، اظهار داشت: تاریخ بشریت به عینه نشان داده است که هرگاه انسان از خدا، معنویات و انسانیت دوری گرفت، آن زمان پلیدی، فساد و مشکلات اجتماعی خود را نمایان می سازد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش كردستان در ادامه سخنان خود به مزایای ناب قرآن کریم اشاره کرد و گفت: یکی از بارزترین ویژگی های قرآن کریم، به روز بودن آن است، این کتاب الهی که سخنان و کلام خداوند متعال است برای تمام شئون زندگی انسان برنامه دارد و این کتاب را باید تنها کتاب در دنیا معرفی کرد که هرگز رنگ کهنگی به خود نمی گیرد.

این مقام فرهنگی بیان کرد: با این وجود انتظار داریم که فعالیت های قرآن در کردستان که در علوم قرآنی سرآمد دیگر استان های کشور می باشد، بیشتر شود، زیرا حیف است که استعدادهای این چنینی در این خطه از ایران اسلامی هدر رود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کردستان اظهار کرد: از سویی دیگر دانش آموزان و کودکان به علت اینکه هنوز توانایی تشخیص خوب از بد را ندارند، باید بتوانید مسایل دینی، عقیدتی و اسلامی را به آنها بیاموزیم و در ذهن آنها نهادینه سازی کنیم که این کار روحانیون، طلاب و حوزه های علمیه است.

نریمانی با تاکید بر اینکه ذهن کودکان برای فراگیری علوم نسبت به افراد مسن و میانسال آماده تر است، افزود: متاسفانه در برخی از مدارس سطح استان به عینه می بینیم که به فریضه مهم و ارزشی نماز اهمیت زیادی داده نمی شود، لذا در همین جا از معلمین و آموزگاران می خواهیم که نسبت به برپا داشتن این فریضه الهی در مدارس اهتمام ویژه ای داشته باشند تا با این کار خود مشوق دانش آموزان به سمت قرآن و نماز باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha