سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
سردار محمدرضا نقدی

حوزه/معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مکتب اسلام و ولایت را عامل رسیدن جوانان به عزت و عظمت دانست و گفت: امروز همه چیز داریم، اما مشکل ما نبود منطق شهداست و باید از ظرفیت های عظیمی که مقام معظم رهبری تاکید می کنند، استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، سردار محمدرضا نقدی معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امروز در اجلاسیه شهدای دانشجوی کنگره ملی دو هزار شهید خراسان جنوبی اظهار داشت: آمدیم در محضر شهدا درس بگیریم. کنگره یک تشریفات و مراسم نیست یک برنامه عزاداری برای ازدست دادن عزیران نیست، کنگره شهدا زانو زدن در مکتب عشق است.

وی با اشاره به شهدای دانشجوی خراسان جنوبی گفت: 61 دانشجوی شهید در میان هزاران دانشجویی که از سراسر کشور به شهدا پیوستند از این استان بوده اند.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه باید بينيم به مطالبه ولایت از جوانان را چگونه می توانیم جامعه عمل بپوشانیم، گفت: به عظمت اسلام ناب محمدی دانشجویان ما جایگاهی پیدا کردند که نماد این شهدا هستند.

نقدی یادآور شد: بعد از پیروزی انقلاب وقتی که تروریست ها به فرمان ابرقدرت ها می خواستند ایران را از پا در بیاورند، تفاله های فاسد نفوذی را به عملیات تروریستی وادار می کردند.

وی با اشاره به اینکه در آن روزها بعضی وقتها روزی صد نفر شهید می شدند، گفت: در یک عملیات معجزه آسا غلبه کردند بر همه دستگاه های جاسوسی و همه گروه های ضد انقلابی را منهدم کردند.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: من در آن روزها یک دانشجوی 18 ساله بودم و رئیس اطلاعات یک استان بودم، درحالی که بعضی از افراد سه برابر ما کار تشکیلاتی و اطلاعاتی می کردند، اما خدا ما را بر آنها غلبه داد.

نقدی عنوان کرد: 70 درصد مردم ایران در آن موقع در روستاها زندگی می کردند و روستاهای آن زمان یعنی جایی که نه برق داشت، نه آب لوله کشی و نه خیلی از موارد لازم، اگرچه شهرهای ما هم وضع بهتری نداشت.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه بسیاری از فرماندهان برجسته دفاع مقدس دانشجویان بودند، متذکر شد: جهاد علمی دانشجویان ما را به قله افتخارات رساند وگرنه دانشگاه های ما چنین توانی نداشتند.

نقدی خاطرنشان کرد: کشوری که علم پرتاب بی دقت یک سر جنگی را نداشت، به جایی رسید که ماهواره پرتاب می کند.

وی افزود: برخی فکر می کنند پیشرفت های که در جنبه تسلیحات داریم حاصل هزینه های بی شمار است که این غلط است، پدافند هوایی پیچیده ترین تجهیزات است که می تواند در دو هزار کیلومتری حرکت هواپیماها را تشخیص دهد.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه دانشگاه های مهم و بزرگ ما به خاطر اینکه راه ها به رویشان بسته شد، توانستند در این زمینه کارهایی کنند، عنوان کرد: در دفاع مقدس، فرماندهان لشکری که سن‌شان کمتر از 25 سال بود با فرماندهان لشکری های دشمن روبرو می شدند که به اندازه سن آنها فرماندهی کرده بودند، با قدرت ایمان آنها را شکست می دادند.

نقدی، مکتب اسلام و ولایت را عامل رسیدن جوانان به عزت و عظمت دانست و افزود: مشکلی که کشور ما با آن مواجه است تهاجم اقتصادی است که البته ساده ترین مشکلی است که ایجاد شده است. روزی که دانشجویان در مقابل شاه ایستادند همه چیز در دستان رژیم بود و ما حتی یک نفر آموزش دیده اطلاعاتی نداشتیم، اما به پیروزی رسیدند.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان داشت: ایران از استثنایی ترین کشورهای دنیاست و تمام بسترها برای توسعه کشور فراهم است، مواد اولیه که در دنیا استفاده می‌شود چند برابر جمعیت ما زیر پای خود ماست، نیروی انسانی برای یک اقتصاد پیشرو ضروری است و ما تعداد زیادی جوان تحصیلکرده بیکار داریم.

نقدی، ایران را سومین کشور جهان از نظر تعداد مهندسین دانست و ادامه داد: اقتصاد مولد، نقدینگی می خواهد که امروز می گویند نقدینگی مشکل ماست، پس وقتی من می‌گویم آسان ترین مشکل، مشکل اقتصادی موجود است به خاطر همین است.

وی خاطرنشان کرد: امروز همه چیز داریم، اما مشکل ما نبود منطق شهداست و باید از ظرفیت های عظیمی که مقام معظم رهبری تاکید می کنند، استفاده کنیم.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: امروز اگر می‌خواهید پا جای پای شهدا بگذارید، باید پرچم استفاده از ظرفیت های داخلی و تولید داخلی و بستن شیرهای نفت را بردارید
انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha