شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام حمید بهرامپور

​حوزه/ حجت الاسلام بهرامپور گفت: از امتیازات ما در بحث حوزه بین الملل، غنی بودن فقه شیعه است. فقه شیعه برای تمام مسایل و مشکلات بشر امروزی برنامه دارد، لذا می توان به راحتی فقه شیعه را در سطح جهان ترویج دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، نشست«ضرورت های بین المللی شدن حوزه های علمیه»، عصر امروز با حضور طلاب و اساتید حوزوی در مدرسه سفیران هدایت حضرت ولیعصر(عج)  در شهرستان بیجار برگزار شد.

حجت الاسلام حمید بهرامپور در این نشست با اشاره به جایگاه دین در زندگی مردم، اظهار داشت: اعتقاد به خداوند متعال و دینداری جزو لاینفک زندگی بشریت است و در عمق وجود هر کسی راهی به سوی حقیقت و وحدانیت وجود دارد که این حس باید شکوفا شود.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت فعالیت بیشتر حوزه های علمیه و روحانیون در عرصه های بین المللی، گفت: با توجه به امکانات ارتباطی بسیار گسترده در جهان امروز، لازم است، حوزه های علمیه فعالیت های خود را بین المللی کنند و به اصطلاح تبادل اطلاعات با دیگر ادیان الهی داشته باشند.

این استاد حوزوی در ادامه بیان کرد: امروز جهان بشر ایجاب می کند که گفتمان های حوزوی به خارج از مرزها کشیده شود، لذا برای رسیدن به این هدف والا و ترویج دین اسلام در جهان نیازمند اندیشمندان مجربی در حوزه های علمیه کشور هستیم.

وی ادامه داد: اگر می خواهیم که گفتمان حوزوی خود را به سراسر جهان انتقال دهیم نباید هرگز به گفتمان های داخل کشور اکتفا کنیم، بلکه باید با رسوم و عقاید بین المللی دیگر ادیان جهان به خوبی آشنا باشیم.

حجت الاسلام بهرامپور با اشاره به اینکه هر کشور و هر دینی عقاید مختص و ویژه به خود را دارد، تاکید کرد: برای اینکه بتوانیم مدار فعالیت های حوزوی را به خارج از مرزهای کشور ببریم، نیازمند سرمایه های انسانی و علمی زیادی هستیم که خوشبختانه این سرمایه ها در مراکز دینی ما کم نیستند.

این استاد حوزوی گفت: امام خمینی(ره) نمونه بارز یک روحانی بین المللی بود و تمام دنیا با عقاید، باورها و آرمانهای این شخصیت و عالم عظیم اسلامی آشنایی کامل دارند، لذا علما و روحانیون ما نیز باید از سیره عملی و علمی امام راحل بهره برداری کنند.

وی افزود از سوی دیگر رهبر معظم انقلاب اسلامی، امام خامنه ای نگاه بسیار ویژه ای به عرصه بین الملل دارند، معظم له بارها پشتیبانی خود را از حوزه بین الملل اعلام فرموده اند.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه امکانات حوزه های علمیه نسبت به زمان های گذشته به هیچ وجه با گذشته قابل مقایسه نیست، گفت: امروز تمام زیرساخت های یک حوزه بین الملل وجود دارد، لذا باید از این فرصت بهترین استفاده برای ترویج و تبلیغ واقعی دین مبین اسلام بهره ببریم.

حجت الاسلام بهرامپور در پایان گفت: از دیگر امتیازات ما در بحث حوزه بین الملل، غنی بودن فقه شیعه است. فقه شیعه برای تمام مسایل و مشکلات بشر امروزی برنامه دارد، لذا می توان به راحتی فقه شیعه را در سطح جهان ترویج دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha