جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
راهپیمایی اربعین حسینی

​حوزه/ معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت خاتم الانبیاء (ص) سنندج گفت: در ایام اربعین یکی از جریانات منحرف و افراطی دینی در آن سوی مرزها با تبلیغات دروغین و رنگین خود به دنبال ایجاد نفاق و دودستگی در بین مسلمین و صفوف زائرین حسینی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سجاد کاوه، صبح امروز در جمع طلاب مدرسه سفیران هدایت خاتم الانبیا(ص) شهر سنندج، اظهار داشت: در آستانه اربعین حسینی قرار داریم، روزی که در تقویم سیاسی و دینی مکتب شیعه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت خاتم الانبیا(ص) سنندج در ادامه سخنان خود به برخی از آداب و اعمال این ماه به ویژه روز اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: ماه محرم و صفر از ماه های بسیار مهم و سرنوشت ساز در تاریخ اسلام هستند، لذا باید طلاب و روحانیون با اعمال و آداب این دو ماه کاملا آشنا باشند.

این استاد حوزوی در ادامه سخنان خود به برخی از آفت ها و خطرات در ماه صفر به ویژه در روز اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: با وجود اینکه روز اربعین برای مسلمانان به ویژه شیعیان و عاشقان اهل بیت علیهم السلام از اهمیت ویژه ای برخوردار است، متاسفانه از ماهها قبل برخی از جریانهای منحرف و ضددینی به استقبال این روز مهم رفته اند.

حجت الاسلام کاوه ادامه داد: زوار حرمین شریفین در روز اربعین باید به شدت مواظب این خطرات موجود بر سر راه خود که توسط ایادی استکبار و دشمنان وحدت جهان اسلام تدارک دیده شده است، باشند و فریب تبلیغات و مظلومیت های دروغین این گروه ها را نخورند.

معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت خاتم الانبیا(ص) سنندج ادامه داد: متاسفانه یکی از جریان های منحرف هر ساله در ماه محرم و صفر و به ویژه روز اربعین حسینی مترصد عملیاتی کردن نیات پلید خود برای ایجاد تفرقه و دوستگی در بین صفوف مسلمین هستند.

وی با اشاره به اینکه همه مسلمین چه سنی و چه شیعه برادرند، گفت: متاسفانه جریان منحرف مذکور این عقیده را باطل می داند و با تمام امکانات و نیز با حمایت سرویس های جاسوسی غربی ـ عربی به دنبال ایجاد نفاق در صفوف مسلمین در چنین روزهایی هستند.

حجت الاسلام کاوه با اشاره به اینکه در روز اربعین وظیفه روحانیون و طلاب در افشای چهره مزور این فرقه منحرف بسیار حیاتی و مهم است، گفت: این گروه و جریان به ظاهر دینی در روز اربعین حسینی در کنار مرزها مترصد استفاده از کوچکترین غفلت ها هستند و به انحای مختلف به دنبال نشر عقاید و باورهای نادرست و غیردینی خود در بین مسلمانان به ویژه نسل جوان هستند.

معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت خاتم الانبیاء (ص) سنندج گفت: با وجود این همه تبلیغ از سوی جریان منحرف مذکور، خوشبختانه روز به روز چهره پلید و دروغین و مظلوم نمای این گروه برای مسلمین عیان تر می شود و این از برکات خداوند متعال و اهل بیت علیهم السلام است.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه این جریان ضددینی سالهای متمادی است که به دنبال به کرسی نشاندن عقاید و باورهای غیردینی و شیطانی خود است، اظهار داشت: با وجود حمایت های مالی، سیاسی و... غربی ها و برخی از کشورهای منطقه، خوشبختانه روز به روز افراد و وابستگان و منتسبان به این فرقه و گروه ضاله کمتر و کمتر می شود.

حجت الاسلام کاوه در ادامه سخنان خود گفت: از رسانه های داخلی به ویژه رسانه ملی انتظار داریم که چهره های واقعی جریانات منحرف دینی را برای افکار عمومی روشن کنند و اجازه ندهند با افکار و احساسات جوانان مسلمان بیشتر از این بازی کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha