جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 همایش ورودی های جدید حوزه خواهران یزد

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان کردستان در جمع طلاب خواهر مدرسه علمیه حضرت فاطمه (س) سقز گفت: مهمترین پیام اربعین امام حسین علیه السلام برای ما این است که به تکلیف الهی عمل کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام محمود صفی زاده شامگاه شنبه در جمع طلاب خواهر مدرسه علمیه حضرت فاطمه(س) شهرستان سقز، اظهار داشت: قیام امام حسین(ع) حامل پیام ها و درس های بسیاری برای بشر امروزی است. مهمترین پیام اربعین امام حسین(ع) برای ما این است که به تکلیف الهی عمل کنیم.

وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) به خوبی از سرنوشت خویش و خاندانش در صحرای سوزان کربلا با خبر بودند، ولی در مسیر وعده الهی قرار گرفتند، افزود: حضرت سیدالشهدا(ع) با کشته شدن خود و یارانشان و اسارت اهل بیتش، توانست به اسلام و خاندان رسول اکرم(ص) و نیز تکلیف الهی اش عمل کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کردستان ادامه داد: بدانیدکه طلبگی یک توفیق الهی است که نصیب هر کسی نمی شود. توفیقی که خدمت به مکتب اهل بیت(ع) است. ما به عنوان طلبه وارد خیمه حضرت زهرا(س) شده ایم. در اردوگاه حضرت مهدی(عج) چه توفیقی از این بالاتر که در جرگه سربازان امام زمان(عج) به مکتب اهل بیت علیهم السلام خدمت کنیم.

حجت الاسلام محمود صفی زاده گفت: حضرت سیدالشهدا(ع) دانستند که انحرافی که در دین به وجود آمده جز با کشته شدن ایشان و اسارت اهل بیت رسول خدا(ص) برطرف نمی شود و این برایشان یک تکلیف الهی مهم بود.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان در پایان سخنان خود افزود: تکلیف الهی طلبه، خوب درس خواندن است. حوزه مرکز آموزشی صرف نیست بلکه یک مکان تربیتی است. در کنار خوب درس خواندن خودسازی و تزکیه و تهذیب نفس  و در مرحله آخر نیز؛ تکلیف تاثیرگذاری و نجات جامعه خود از غرق شدن می باشد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha