پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دوره دانش افزایی آباده

حوزه/کارگاه دانش افزایی پژوهشی در راستای احیاء امر تحقیق و پژوهش و اعتلای مدارس علمیه استان فارس با حضور حجت الاسلام حامد قرائتی مسئول بخش کتبی مرکز ملی پاسخگوئی به شبهات و سوالات شرعی در مدرسه علمیه آباده برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، کارگاه دانش افزائی پژوهشی طلاب مدرسه امام صادق(ع) شهرستان آباده به مدت دو روز، با حضور ۳۰ نفر از طلاب و روحانیون در این مدرسه برگزار شد.

بنابر این گزارش، از جمله محتوای علمی کارگاه و سرفصل‌های آن، انواع روش، فرق روش تحقیق با روش‌شناسی، روانشناسی علوم، تفاوت تحقیق با گزارش تحقیق،سوال تحقیق(سوال اصلی و فرعی و کاربرد آن ها)،بررسی پیشینه تحقیق، چکیده و خلاصهنویسی، جمع آوری داده ها در تحقیقات دینی،تحلیل داده ها و استنباط نتایج بوده است.

از فراگیران در طول برگزاری دوره، به ویژه در پایان دوره آزمون‌های مختلف عملی و کتبی گرفته شد و برگه‌های آنان در حضور طلاب و روحانیون حاضر در دوره تصحیح و هر یک از فراگیران به نقاط قوت و ضعف خود آگاه شدند.

همچنین با ارسال مدارک، نمرات، برگه‌های حضور و غیاب، آزمون و غیره به مرکز آموزش‌های کاربردی و مهارتی حوزه‌های علمیه برای فراگیران گواهی نیز صادر می گردد.

 کارگاه روش تحقیق عمومی در مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) آباده‌ با همکاری معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه استان فارس، با تاکید بر روش نگارش مقاله علمی برگزار شده است.

این دوره با بهره‌مندی از محضر استاد ارزشمند حجت الاسلام حامد قرائتی مسئول بخش کتبی مرکز ملی پاسخگویی به شبهات و سوالات شرعی برگزار شده است.

طلاب شرکت کننده در این دوره علاوه بر آشنائی با مهارت‌های مشترک تحقیق با استانداردهای نگارش مقاله علمی آشنا شدند.

فراگیران گواهی حضور در دوره را توسط مرکز آموزش‌های مهارتی و کاربردی حوزه‌های علمیه(ستاد-قم)دریافت می‌ کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha