جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 465250
۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹
اخبار کوتاه

هفتمین نشست شورای معاونین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دیدار حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با مادر گران‌قدر شهید والامقام «بیژن گرد»، انتشار فراخوان هشتمین سوگواره تعزیه عاشورایی استان و معرفی برترین های جشنواره ملی مشاعره رضوی در بوشهر از مهمترین اخبار کوتاه فرهنگی استان بوشهر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، هفتمین نشست شورای معاونین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با حضور مدیرکل، معاونین و مدیر حراست اداره کل در سال جاری برگزار شد.

این نشست با هدف بررسی برنامه های پیش بینی شده ماه آینده در حوزه های مختلف و تصمیم گیری در خصوص مسائل و مشکلات در دفتر مدیرکل برگزار گردید.

همچنین در این نشست اعضاء ضمن ارزیابی و عملکرد واحد چاپ و انتشارات اداره، در راستای ارتقاء کیفیت خدمت رسانی بیشتر راهکارهایی را در این بخش بیان کردند.

شایان ذکر است در این نشست معاونین اداره کل ضمن ارائه گزارشی از برنامه های اجرا شده در حوزه خود، به ارائه نظرات و پیشنهادات در خصوص برنامه های ماه آینده پرداختند.

دیدار حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با مادر گران‌قدر شهید والامقام «بیژن گرد»

حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری در دیدار با مادر گران‌قدر شهید والامقام «بیژن گرد» از شهدای مبارزه مستقیم با آمریکا در خلیج‌فارس به همراه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر، با اشاره به اینکه حماسه این رزمندگان در تاریخ انقلاب اسلامی و جهان ثبت است اظهار داشت: رزمندگان مبارزه با آمریکا در خلیج‌فارس چنان درسی به شیطان بزرگ دادند که هرگاه آنان صدای قایق‌های سپاه در خلیج‌فارس می‌شنوند، هراس و ترس وجود آن‌ها را فرامی‌گیرد

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 16 مهر سال 1366 افزود: شهدای مبارزه مستقیم با آمریکا با رشادت خود نام ایران اسلامی در جهان پرآوازه کردند و نشان دادند که آمریکا در برابر ایران هیچ توانایی ندارد

امام‌جمعه بوشهر، اقتدار و توانمندی ایران اسلامی را مدیون رشادت‌ها و حماسه‌آفرینی شهدا دانست و تصریح کرد: رزمندگان مبارزه مستقیم با آمریکا در خلیج‌فارس با تأسی از مکتب اباعبدالله الحسین (ع) درس فراموش‌نشدنی به دشمنان دادند و این رزمندگان و حماسه‌آفرینان، اوج اقتدار و توانمندی ایران اسلامی را در برابر شیطان بزرگ در دفاع از انقلاب و ایران اسلامی به نمایش گذاشتند

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با قدردانی از صبر و تحمل خانواده معظم شهدا تأکید کرد: پرورش و تربیت چنین فرزندانی در دامان این‌گونه مادران نشان از تربیت علوی رزمندگان است که جایگاه و منزلت عظیمی نزد ایزد منان دارد

مادر شهید بیژن گرد هم از توجه نماینده ولی‌فقیه در استان به خانواده شهدا قدردانی کرد و افزود: توجه به منویات و پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری از رسالت و وظیفه خانواده شهدا است.

انتشار فراخوان هشتمین سوگواره تعزیه عاشورایی استان بوشهر

از سوی کانون تعزیه انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر، فراخوان هشتمین سوگواره تعزیه عاشورایی استان منتشر شد.

بر اساس این فراخوان کلیه گروه های تعزیه استان می توانند با ارسال فیلم مجالس تعزیه تا تاریخ ٢٧ مهرماه سال جاری در این سوگواره شرکت کنند.

 حداکثر شبیه خوانان و عوامل هر گروه ١٥ نفر، موضوع آثار ارسالی باید مربوط به محرم و صفر، حداکثر زمان اجرا برای هر گروه ٤٥ دقیقه از جمله شرایط شرکت در سوگواره است.

زمان برگزاری سوگواره به مدت ٤ روز و دهه سوم ماه صفر خواهد بود.

معرفی برترین های جشنواره ملی مشاعره رضوی در بوشهر

سیزدهمین جشنواره ملی مشاعره رضوی با معرفی برترین ها در بوشهر به کار خود پایان داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه گفت: در جشنواره امسال مشاعره کنندگان بسیار خوب ظاهر شدند و همه آنان اشعار را با تسلط کافی بیان نمودند. 

حمیده ماحوزی افزود: زینب کاظمی از دیر، فاطمه جعفری از دیر و فاطمه چگینی رجبی از تهران به ترتیب مقام های اول تا سوم سیزدهمین جشنواره ملی مشاعره رضوی در بوشهر را از آن خود کردند.

وی همچنین تصریح کرد: همچنین راضیه باقرزاده از گناوه، بهنام میرزایی از بوشهر، زینب اکبری کرمانشاه، بهاره حسن پور از بوشهر و نرجس بیلویی از شیراز به ترتیب مقام های چهارم تا هشتم را به خود اختصاص دادند.

ماحوزی ادامه داد: علاوه بر اهداء لوح سپاس، تندیس جشنواره و هدایای نقدی به نفرات اول تا هشتم و اهداء به نفرات دوم هشت گروه مرحله نهایی جشنواره، در بخش دیگر از این مراسم از خانواده های رضوی نیز تقدیر به عمل آمد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر خاطرنشان کرد: سعید بیابانکی، علی هوشمند، رضا معتمد، محمدرضا احمدی فر، زهرا معصومی، مرضیه معصومی و صدیقه مزارعی زاده داوران این جشنواره بودند. 

سیزدهمین جشنواره ملی مشاعره رضوی از سری برنامه های شانزدهمین جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا (ع) است که با حضور ٥٧ نفر برگزیده در مجتمع فرهنگی و هنری شهر بوشهر برگزار شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha