جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ نشست طلاب انقلابی با موضوع  نفی کنوانسیون های استعماری

حوزه/ کسی بگوید که حضرت آقا در مورد تصویب این کنوانسیون عقب‌نشینی کرده یا نظرشان عوض‌شده است به‌هیچ‌عنوان درست نیست، بلکه ایشان در مورد کارهای جزئی وارد نمی‌شوند و اصولاً شأن ایشان چنین چیزی را اقتضا نمی‌کند و اینکه حضرت آقا در جواب نامه رئیس مجلس فرموده اند که نظری ندارم ناظر به همین مسئله است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری در نشست طلاب انقلابی با موضوع نفی کنوانسیون‌های استعماری که در مدرسه معصومیه قم برگزار شد، گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس تصریح فرمودند: ” یک جایی بالاخره چند قدرت بزرگ در مجموعه‌های هیئت‌های فکری‌شان -به قول خودشان اتاق فکرشان- می‌نشینند برای یک منافعی و مصالحی که برای خودشان تعریف کردند، یک چیزی را پخت‌وپز می‌کنند، بعد این را به‌وسیله‌ی دولت‌هایی که همسوی با آن‌ها هستند یا مرعوب آن‌ها هستند یا دنباله‌رو آن‌ها هستند و خیلی منافعی هم در این کار ندارند، تصویب می‌کنند .”

وی افزود:  کسی بگوید که حضرت آقا در مورد تصویب این کنوانسیون عقب‌نشینی کرده یا نظرشان عوض‌شده است به‌هیچ‌عنوان درست نیست، بلکه ایشان در مورد کارهای جزئی وارد نمی‌شوند و اصولاً شأن ایشان چنین چیزی را اقتضا نمی‌کند و اینکه حضرت آقا در جواب نامه رئیس مجلس فرموده اند که نظری ندارم ناظر به همین مسئله است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این ادعا که 180 کشور عضو این کنوانسیون شده اند و تفاوتی بین آنها با ایران وجود ندارد، اظهار داشت: مشخص است که این افراد تفاوت اجرا و عضویت را نفهمیده‌اند، اعضا همان 37 کشور هستند و بقیه پذیرفته‌اند که مجری دستورات 49 گانه باشند.
وی ادامه داد: کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم، تعریف ما را قبول ندارند و ارائه تعریف از تروریسم در اختیار ما نیست.
حجت الاسلام و المسلمین  ذوالنوری با بیان این‌که تعیین مصادیق تروریست با ما نیست، گفت: اگر سازمان برنامه و بودجه برای سپاه پول تصویب کند و نمایندگان مجلس هم تصویب کنند، بندی خلاف FATF تصویب شده است.
وی در پاسخ به این ادعا که هر زمان اراده کنیم، از این کنوانسیون خارج می‌شویم، بیان کرد: اولا شما یا نباید چیزی را بپذیرید یا در صورت پذیرفتن بایستی منتظر تبعات آن نیز باشید و بدانید که خروج شما در دستان شما نیست و تبعات زیادی دارد، ثانیا از زمان اعلام وصول درخواست شما به سازمان ملل تا زمان اجرایی شدن درخواست شما توسط رییس سازمان ملل یک سال طول می‌کشد، بنابراین چنین ادعایی کاملا اشتباه و خطایی راهبردی است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: همه اعضای دولت معتقد به موفقیت برجام بوده و باقی ماندن تحریم‌ها را مرتبط با برجام نمی‌دانند و می‌گویند که برجام در رفع تحریمهای بانکی موفق بوده و دلیل عدم رفع تحریم‌ها را مشکل نرم افزاری و FATF بیان می‌کنند.
وی در رد دلایل ادعای دولت افزود: در پاسخ به این‌ ادعا باید گفت که مشکل روابط پولی ما با بانک‌های بزرگ دنیا است یا بانکهای کوچک را نیز شامل می‌شود، مشخصا مجبور هستند که بگویند با بانکهای کوچک در ارتباط هستیم، زیرا در غیر این صورت فاتحه برجام را می‌خوانند.
نماینده مردم قم در مجلس اضافه کرد: در ادامه سؤال می‌کنیم که سیستم بانک‌های غرب یکپارچه است یا جزیره ای که یقینا پاسخ آنها یکپارچه است، پرسش بعدی این است که امکان مانور بانکهای بزرگ بیشتر است یا بانکهای کوچک و آخرین پرسش این است که چرا با بانکهای کوچک می‌توان ارتباط داشت، اما با بانکهای بزرگ نمی‌توان، مگر بانکهای کوچک چه تفاوتی با دیگر بانک‌ها دارند، واضح است که هردو دسته بانک‌ها از یک سیستم بانکی پیروی می‌کنند، بنابراین مشکل نرم افزاری دروغ محض است.
وی با بیان این‌که FATF پشت قباله برجام است، ابراز داشت: کسانی که FATFرا بپذیرند، در رتبه‌های یک تا هفت این کنوانسیون قرار می‌گیرند، ایران در رتبه 7 بلک لیست قرار داشت و بعد از امضای آقای طیب‌نیا در دوسال گذشته، جایگاه ایران به رتبه خاکستری 5 ارتقا رسید، حال باید پاسخ دهند که در این دو سال چه مشکلی از روابط بانکی با ایران برطرف شد، بنابراین این ادعا نیز رد می‌شود.
حجت الاسلام و المسلمین  ذوالنوری با تأکید بر ضرورت شناخت نیرنگ دشمن بیان کرد: ما باید نفع و ضرر خود را سنجیده و طنابی که قرار است به گردن کشور بیندازیم را بشناسیم تا در آینده با مشکل روبرو نشویم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha