شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه عباس آباد مازندران:

حوزه/ نشست اخلاقی تربیتی با موضوع "خودشناسی" در مدرسه علمیه خواهران شهید مطهری (ره) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در مازندران، حجت الاسلام محمدی نشست اخلاقی تربیتی با موضوع "خودشناسی"، در مدرسه علمیه خواهران شهید مطهری (ره) تنکابن بیان کرد: خودشناسی از شاخص ترین موارد در علوم اخلاق اسلامی است، بنابراین هر انسانی، ابتدا باید خود و جایگاهش را در عالم آفرینش بشناسد تا به خود سازی برسد.

وی افزود: در قرآن کریم در مورد انسان تعابیر تامل برانگیزی بیان شده است، به گونه ای که شیطان، انسان را موجودی کوچک از گِل می داند، حتی ملائک هم در ابتدا در مورد انسان نظر خوبی نداشته و او  را   موجودی می دانستند که در زمین فساد و خونریزی می کند، در حالی که تمام این تعاریف ناقص را خداوند به عنوان خالق انسان کامل نموده و در قرآن فرموده که انسان جانشین من در زمین است.

امام جمعه عباس آباد خاطر نشان کرد: اگر نیت الهی بوده و همه افعال انسان فقط و فقط به قصد قربة الی الله باشد، مقصود خلیفه اللهی محقق می شود.

وی در پایان تصریح کرد: برای رضای خدا درس بخوانید تا اول خود را نورانی کرده و سپس دیگران را که تشنه معارف اسلامی هستند از پرتو نور خود بهره مند نمائید. قطعا اگر چنین شد، می توان با قدرت در مسیر الهی ثابت قدم بمانید.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha