جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
واقعی

حوزه/مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان داشت: آموزش‌وپرورش خراسان جنوبی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال فرهنگ شهادت به نسل جوان و تکریم ۴۳۵ شهید دانش‌آموز برنامه های مختلفی اجرا کرده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بیرجند، محمدعلی واقعی مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان جنوبی امروز در اجلاسیه شهدای دانش‌آموز کنگره ملی دو هزار شهید خراسان جنوبی اظهار داشت: هر آنچه داریم و به آن افتخار می‌کنیم به برکت خون شهداست. آنان رفتند و کاری حسینی کردند و رسالت سنگین صیانت از آرمان‌ها انقلاب را به ما سپردند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر ما بخواهیم قدردان شهدا باشیم باید در مسیر آنان گام برداریم و از صراط ولایت خارج نشویم، بیان داشت: آموزش‌ و پرورش خراسان جنوبی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، انتقال فرهنگ شهادت به نسل جوان و تکریم 435 شهید دانش‌آموز برنامه های مختلفی اجرا کرده است.

واقعی عنوان کرد: برگزاری 400 یادواره شهید دانش آموز و فرهنگی، اردوهای جهادی، تهیه و تدوین و چاپ کتاب «نقش دانش آموزان در دوران دفاع مقدس»، مسابقه عکاسی و نقاشی، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری نمایشگاه و غبارروبی مزار شهدا ازجمله برنامهه هایی است که در راستای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در استان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه امام خمینی در خصوص زنده نگه داشتن یاد شهدا بیان ارزشمندی دارند، گفت: ایشان می فرمایند «این یک نیاز است که ما چه مقدس مآب باشیم چه مقدس مآب نباشیم اما به سرنوشت این مردم علاقه‌مندیم هر طور که فکر کنیم به گرامیداشت شهدا باید بپردازیم».

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: همیشه به یاد داشته باشیم که اگر از آرامش دل‌نشین برخورداریم همه را مدیون خون شهیدانی هستیم که جان خود را فدا کردند.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha