جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
یعقوبی

حوزه/ رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: در همه مدیریت‌ها و برنامه‌ها به‌ویژه در شورای فرهنگ عمومی ریل‌گذاری کردن برای آینده اهمیت ویژه‌ای دارد تا مدیران آینده از ریل‌هایی که گذشتگان آماده کرده‌اند استفاده کنند و زودتر به مقصد و مقصود برسیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اسفراین، اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی محل تضارت آرا است، ازاین‌رو باید در این جلسات، با استفاده از تجربیات یکدیگر مسائل فرهنگی و اجتماعی جامعه را برنامه‌ریزی کرد.

وی افزود: یکی از وظایف شورای فرهنگ عمومی سفارش کردن حق به مردم جامعه و نهی کردن آن‌ها از منکرات است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: هیچ پشتوانه‌ای همچون مشورت نمی‌تواند برای انسان‌های جامعه مفید باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی افزود: در همه مدیریت‌ها و برنامه‌ها به‌ویژه شورای فرهنگ عمومی ریل‌گذاری کردن برای آینده اهمیت ویژه‌ای دارد، به همین دلیل لازم است مدیران آینده از ریل‌هایی که گذشتگان آماده کرده‌اند استفاده کنند تا زودتر به مقصد و مقصود برسیم.

وی تصریح کرد: فضای فرهنگ عمومی جامعه باید رصد شود و در این راستا لازم است بدانیم چه چیزهایی به جامعه آسیب می‌زند و مسمومیت عمومی ایجاد می‌کند تا بتوانیم با برنامه‌ریزی دقیق جلوی آن‌ها را بگیریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: فرهنگ همچون هوای پاک است که اگر آلوده شود آسیب‌زا است و می‌تواند جامعه را به تباهی و بیراهه بکشاند.

وی اظهار کرد: مردم جامعه دینی لایق‌اند و باید به‌راحتی در فضای فرهنگی پاک زندگی کنند تا روح و فکر و جان آن‌ها باید در فضای سالم شکل بگیرد و آرامش داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: اگر گسیختگی و آشفتگی اجتماعی در جامعه به وجود آید، فکرها و جان‌ها به‌خوبی شکل نمی‌گیرد، ازاین‌رو ضروری است شورای فرهنگ عمومی در هر شهرستان طوری عمل کند که مردم در فضای فرهنگی سالم تنفس کنند.

وی در بخش دیگر از سخنان خود از مسئولان خواست در شورای فرهنگ عمومی تعارف‌ها را کنار گذاشته، تقسیم کار کنند و نسبت به فرهنگ جامعه دلسوز باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر بازخوانی تجربیات گذشتگان، افزود: بازخوانی فرهنگ گذشتگان و بازسازی و ترمیم آن‌ها در قالب دین مبین اسلام در توسعه فرهنگ جامعه مؤثر است.

وی اظهار کرد: در شورای فرهنگ عمومی لازم است شخصیت‌های فرهنگی، علمی و معنوی مورد تحقیق و بررسی قرار گیرند، آثار و فرهنگ آن‌ها در مجموعه کتاب‌هایی چاپ شود و در اختیار همگان به‌ویژه نسل جوان قرار گیرد.

در زمان طاغوت بدون اجازه آمریکا آب نمی‌خوردیم

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی همچنین ظهر امروز در مراسم گرامیداشت 22 مهر، سالروز سفر مقام معظم رهبری به شهرستان اسفراین، با اشاره به سفر سال 1391 مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی، اظهار کرد: عنایات و برکات حضور و سفر رهبر معظم انقلاب، باران گونه بر استان خراسان شمالی بارید و نسیم رحمت الهی شامل حال مردم این استان شد.

وی افزود: حضور رهبر معظم انقلاب در استان خراسان شمالی، همچون نسیم رحمتی بود مردم این خطه به‌خوبی خود را در مسیر این نسیم رحمت الهی قرار دادند و از این حضور پربرکت بهره‌مند شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی: رهبر معظم انقلاب در استان ما و شهرستان اسفراین باران گونه آمد و به میمنت حضور آن رهبر فرزانه در همان روز حضور در این شهرستان اسفراین باران رحمت باریدن گرفت و در آن شرایط مردم زیر باران به سخنان آن معظم له گوش فرا دادند و آن حماسه حضور را آفریدند.

وی در بخش دیگر از سخنان خود به برکات انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: نظام طاغوت همچون لشکر ملخ به غارت اموال این مملکت پرداخته بود و با پیروز شدن انقلاب اسلامی، ملت ما جان تازه‌ای گرفت و نفسی عمیق کشید.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی در منطقه و جهان، گفت: کشور ما امروز در منطقه از جایگاه بسیار رفیعی برخوردار است، به‌گونه‌ای که وقتی موشک‌های جمهوری اسلامی به چند مایلی پایگاه آمریکا و به مقر داعشی ها شلیک شد، آمریکایی‌ها فقط گفتند چرا ایران با ما هماهنگی نکرد و موشک‌ها را شلیک کرد.

وی افزود: در زمان طاغوت ما بدون اجازه آمریکا آب نمی‌خوردیم، اما اکنون نیازی به دستورات آمریکایی‌ها نداریم و خود آینده خودمان را رقم می‌زنیم که همه این‌ها زیر سایه ولایت به دست آمده است

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha