پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دکتر لوون جاگاریان، سفیر تام الاختیار روسیه در ایران

حوزه/ سفیر روسیه در ایران گفت: در دیداری که آقای پوتین با مقام معظم رهبری داشت و یک ملاقات بسیار مهم بود و نکات بسیار ارزشمندی در آن رد و بدل شد، رهبر انقلاب بر گسترش و توسعه‌ همکاری‌های مشترک در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی و تحصیلی تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، دکتر لوون جاگاریان، سفیر تام الاختیار روسیه در ایران، امروز در همایش "همکاری‌های علمی و فرهنگی ایران و روسیه؛ ظرفیت‌ها و چشم انداز" که به میزبانی دانشگاه مذاهب اسلامی در تهران برگزار شد، از زحمات و فعالیت های دکتر مختاری ریاست دانشگاه مذاهب برای تعاملات علمی و دانشگاهی و تلاش در برقراری و توسعه روابط و همکاری های علمی و آکادمیک دو کشور دوست و بردار روسیه و ایران و پیشرو بودن در این زمینه قدردانی کرد.

وی با بیان این که افتخار بزرگی  است که در دانشگاه مذاهب اسلامی حضور یافته ام، گفت: آموزش زبان‌های خارجی از جمله زبان فارسی در کشور روسیه، مورد توجه است. این که ما در سفارت از کارمندانی استفاده می‌کنیم که زبان فارسی را بدانند بیانگر این موضوع است.

 سفیر تام الاختیار روسیه در ایران خاطرنشان کرد: در دیداری که آقای پوتین با مقام معظم رهبری داشت و یک ملاقات بسیار مهم بود و نکات بسیار ارزشمندی در آن رد و بدل شد، رهبر انقلاب اسلامی ایران بر گسترش و توسعه‌ همکاری‌های مشترک در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی و تحصیلی تاکید کردند.

لوون جاگاریان همچنین افزود: در بعد اقتصادی کشور روسیه در واحد دو و سه نیروگاه اتمی همکاری داشته و دارد. همچنین در شکل‌گیری راه آهن گرمسار نیز همکاری‌هایی با ایران داشته‌ایم. در عرصه‌ نظامی نیز همکاری داشته و خواهیم داشت و امیدواریم در بعد اقتصادی هم این فعالیت‌ها بیشتر شود.

وی ضمن تشکر مجدد از دانشگاه مذاهب اسلامی برای برداشتن این گام مهم و راه اندازی دفتر همکاری های علمی و فرهنگی بین دو کشور با محوریت دانشگاه مذاهب اسلامی ایران و رودن روسیه ابراز امیدواری کرد: این جلسات برای ادامه همکاری دو جانبه در رشته‌های تحصیلی و تبادل دانشجو تاثیر گذار باشد. همچنین ما درصدد هستیم که حضور گردشگران بین ایران و روسیه از رونق بیشتری برخوردار شود.

همکاری بین ایران و روسیه تقویت شود

در ادامه، خانم دکتر لاریسا یفرمووا، معاون بین‌الملل دانشگاه رودن مسکو  ضمن تشکر از اعضای شرکت کننده در این همایش به همکاری‌های ایران و رروسیه که از سال ۱۹۶۰ آغاز شده و این همکاری بین دانشگاه‌های ایران و روسیه شکل گرفته است اشاره کرد که به امضای تفاهم نامه همکاری بین ایران و روسیه منجر شد.

وی افزود: یکی از نکات مهمی که باید در مساله اشتراکات بین دو کشور در نظر بگیریم مساله‌ زبان است ما هر چقدر بتوانیم در دانشگاه های ایرانی و روسی فضایی را آماده کنیم که دانشجویان با زبان و قانون‌های هر دو کشور بیشتر آشنا شوند راحت‌تر می‌توانیم مراحل همکاری بین دو کشور را تقویت کنیم. این گونه حتی راحت‌تر می‌توانیم در عرصه‌ مسائل اقتصادی نیز تاثیر گذار باشیم.

همکاری دانشگاه رودن و دانشگاه مذاهب اسلامی بسیار مبارک است

در ادامه این همایش، حلیم هانا، رئیس انستیتو بین‌الملل مسکو با بیان این که روسیه و ایران دو شریک سنتی در زمینه ی همکاری دانشگاهی هستند، گفت: من نماینده دانشگاه بین‌المللی هستم که در آسیا و آفریقا بیش از ۲۳ سال است فعالیت دارد و طی این مدت توانسته‌ایم که برای بیش از ۳۰ هزار دانشجوی خارجی این فرصت را فراهم کنیم که در بهترین دانشگاههای ما درس بخوانند.

وی افزود: دانشگاه ما با معروفترین دانشگاه ها از جمله دانشگاه رودن که بیشترین دانشجویان ایرانی در آنجا درس می‌خوانند، ارتباط دارد.

رئیس انستیتو بین‌الملل مسکو  اظهار کرد: همکاری دانشگاه رودن و دانشگاه مذاهب اسلامی امروز یک امر بسیار مثبت و مبارک است و با یادگیری زبان روسی می‌خواهیم که این مشترکات در بین دانشجویان بیشتر شود.

بر پایه این گزارش، در این مراسم از دکتر غلامعلی حداد عادل، دو دانشجوی نمونه دانشگاه مذاهب و همچنین همکاران دانشگاه تقدیر شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha