جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام مرشدیان ، مسئول کانون صالحین اهواز

حوزه/ یکی از دلایل موفقیت کانون صالحین اهواز، به عنوان برترین کانون فرهنگی کشور مدیریت و حضور مؤثر روحانیون و ارتباط شاکله کانون با حوزه علمیه می‌باشد که چاپ ۱۲ عنوان کتاب تربیتی و نخبه پروی دانش آموزان در مدارس وابسته به حوزه، بخشی از فعالیت‌های این کانون وابسته به حوزه می‌باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، کانون صالحین اهواز، یکی از برترین کانون‌های فرهنگی کشور است که زیر نظر مرکز فرهنگی جهادی عصر ظهور اهواز، فعالیت می‌کند.

از آنجایی که اکثر اعضای این کانون از روحانیون و طلاب جهادی حوزه علمیه اهواز هستند، ارتباط مستقیمی بین این کانون و حوزه علمیه برقرار است.

و شاید یکی از دلایل برتر شدن کانون صالحین اهواز، به عنوان برترین کانون فرهنگی کشور مدیریت و حضور مؤثر روحانیون و ارتباط شاکله کانون با حوزه علمیه باشد.

در این راستا، برآن شدیم تا با حجت‌‌‌الاسلام مرشدیان، مدیر کانون صالحین اهواز، گفتگویی پیرامون شاخص‌ترین برنامه‌های این کانون و البته پیشینه راه‌اندازی آن داشته باشیم.

*نحوه راه‌اندازی کانون صالحین

حجت‌‌‌الاسلام مرشدیان، با اشاره به نحوه راه‌اندازی این کانون، اظهارداشت: کانون صالحین، فعالیت خود را از سال ۷۹ آغاز کرده ولی مجوز رسمی را در سال ۸۹ دریافت کرد.

وی با بیان اینکه ما فعالیت‌های خود را در ابتدا در مسجد الغدیر با فضای تربیتی، دانش‌آموزی و کادرسازی شروع کردیم، افزود: بعد از دریافت مجوز رسمی کانون صالحین، فضای فعالیت در بحث اوقات فراغت و دانش‌آموزی به چند برنامه جریان ساز و مهم تبدیل و نگاه ویژه‌تری به این بخش شد.

*فعالیت‌های پژوهشی

مسئول کانون صالحین اهواز اضافه کرد: در مبحث کتاب و کارهای پژوهشی چند کار ویژه انجام شده و توانستیم ۱۲ کتاب را منتشر کنیم که از جمله می‌توان به چاپ کتابی از سخنان مقام معظم رهبری، امام صادق(ع) مرد علم و مبارزه و تشکیلات، حرکت، کربلا ادبستان بندگی، مؤمن انقلابی و ... اشاره کرد.

حجت الاسلام مرشدیان، با اشاره به اینکه در انتشارات و ترجمه مکتوبات نیز کارهای ویژه‌ای صورت گرفته که می‌توان به انتشار نشریه «هفت‌سنگ» اشاره کرد، ادامه داد: همچنین در رابطه با مباحث مهارتی، خانواده و بانوان برنامه‌های مختلفی برگزار می‌کنیم.

*نخبه پروری دانش آموزان و دانشجویان

وی با بیان اینکه یکی از مسائل اصلی و اساسی که در مسجد الغدیر به‌صورت خاص دنبال می‌شود در رابطه با دانش آموزان و دانشجویان است، تصریح کرد: اعتقاد داریم جوانان و نوجوانان مدیران آینده مملکت هستند از این رو باید به طور ویژه به مباحث تربیتی و علمی این قشر توجه کرد.

معاون مرکز فرهنگی جهادی عصر ظهور اهواز، با اشاره به اینکه ما برای تمامی افرادی که جذب مجموعه می‌شوند برنامه‌ریزی داریم، عنوان کرد: کسانی که معدل بالا دارند را به کانون جذب و برای دانش آموزان ضعیف‌تر کلاس‌های تقویتی و آموزشی برگزار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه سعی می‌کنیم در مباحث علمی و عرفانی کسانی را که قابلیت الگو شدن را داشته باشند به جوانان و نوجوانان مسجد معرفی کنیم، اذعان داشت: برنامه‌ریزی‌های ما تنها به اوقات فراغت ختم نمی‌شود بلکه این برنامه‌ها در طول سال تداوم دارند.

وی اظهار کرد: در مباحث ورزشی در رشته‌های مختلفی همچون ورزش‌های رزمی، والیبال، تنیس، بسکتبال و ... دوره‌های آموزشی برای مستعدین برگزار می‌کنیم، همچنین نگاه خاص و ویژه‌ای به برگزاری اردوهای مختلف برای شناخت نیروها و تقویت مباحث مدیریتی و مسئولیت‌پذیری دانش آموزان داریم.

*ارتباط با خانواده‌ها برای نظارت بر تربیت دینی نوجوانان

حجت الاسلام مرشدیان، در ادامه به تشکیل حلقه‌های دانش‌آموزی در مسجد الغدیر اشاره کرد و با بیان اینکه هرکدام از حلقه‌ها توسط یک سرگروه اداره می‌شود، تأکید کرد: از دیگر فعالیت‌های ما ارتباط با خانواده دانش آموزان است؛ چراکه معتقدیم سیر تربیتی بدون تعامل و ارتباط با خانواده، مسجد و مدرسه امکان‌پذیر نیست! پس ارتباط با خانواده‌ها برای نظارت بر تربیت دینی نوجوانان، یکی دیگر از فعالیت‌های اصلی کانون می‌باشد.

وی با بیان اینکه اعضای مرتبط با مرکز عصر ظهور بالغ‌بر ۷۰۰ نفر عضو هستند، خاطرنشان کرد: در میان اعضا نخبگان بسیاری در بخش‌های قرآنی، فضای مجازی و رسانه‌ای، ورزشی و ... تربیت کردیم و سعی کردیم برنامه‌ها را تقسیم‌بندی کنیم و به‌صورت تخصصی به هر بخش بپردازیم.

وی در پایان تصریح کرد: در بحث رسیدگی به مستمندان و مستضعفان و تهیه ارزاق به نیازمندان، پخت غذای نذری برای 14 هزار نفر با همکاری مسجد الغدیر نیز همکاری داریم.

 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha