شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام میناپور

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان لرستان از بازدیدهای دوره ای مدارس علمیه این استان با هدف بررسی و ارزیابی طرح جامع تربیتی خبر داد .

حجت الاسلام والمسلمین علی میناپور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد، با اشاره به اینکه طرح جامع تربیتی حوزه با هدف تربیت طلاب مومن، مهذب و انقلابی طراحی و تدوین شده، گفت: تعمیق باورهای اعتقادی و برنامه های تهذیبی از مهمترین اهداف اجرای طرح جامع تربیتی است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح جامع تربیتی هم اکنون در مدارس علمیه برای طلاب در حال اجرا است، بیان داشت: اجرای برنامه های قرآن و احادیث با هدف انس با قرآن و عترت و ارائه مهارت های دینی برای تبلیغ کارآمد و اثرگذار به طلاب از مهمترین سرفصل های اجرای طرح جامع تربیتی است.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به اینکه جامع بودن از لحاظ تربیتی، دینی و اخلاقی از مهمترین شاخصه های این طرح به شمار می رود، ادامه داد: اجرای دقیق طرح جامع تربیتی نیازمند دقت و همت مسئولان مدارس علمیه است که باید با نگاه دلسوزانه برنامه های این طرح اجرایی شود.

حجت الاسلام والمسلمین میناپور با اشاره به اینکه در طراحی و برنامه ریزی اهداف اجرای این طرح به ابعاد اخلاقی و تربیتی با الگوگیری از شخصیت های معنوی و علمی علما و مبلغان پرداخته شده است خاطر نشان کرد: مدیران و اساتید مدارس علمیه باید در کنار برنامه های علمی آموزشی، توجه به مباحث اخلاقی و تربیتی را در راس برنامه های خود قرار دهند.

وی در پایان از ارزیابی دوره ای مرکز مدیریت حوزه استان برای بررسی طرح جامع تربیتی مدارس از ابتدای امسال خبر داد و یادآور شد: با هدف بررسی تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف این طرح در مدارس، بازدیدهای دوره ای آغاز شده و تاکنون گزارش عملکرد اجرای این طرح از برخی مدارس نیز صورت گرفته است که امید می رود شاهد اجرای دقیق و کیفی این طرح در مدارس علمیه باشیم.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha