پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حمیدرضا سلیقه

حوزه/ مدیر کل بهزیستی استان از تحت حمایت بودن بیش از ۲ هزار نابینای قمی از سوی این سازمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر رضا سلیقه طی سخنانی در مراسم گرامیداشت 23 مهرماه، روز نابینایان با اشاره به مطلب فوق، اظهار داشت: البته جمعیت کل نابینایان و کم بینایان استان قم بیش از 4 هزار نفر است که این ها تحت پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند.

وی همچنین با اشاره به این که بر اساس آمار حدود ۱۰ درصد جمعیت استان قم را معلولان و خانواده های آنان تشکیل می دهند، گفت: هم اکنون استان قم ۲۲ هزار معلول دارد و قطعاً خدمات رسانی به همه این عزیزان نیازمند حمایت جدی تر دولت و یاری مردم و خیرین استان است.

سلیقه یادآور شد: شرایط محیطی شهر باید به گونه‌ای باشد که تردد معلولان از جمله نابینایان آسان صورت گیرد در حالی که هنوز با مشکل مواجه هستیم و برای انجام کوچکترین کار در شهر نیز با سختی رفت و آمد روبه رو هستند.

وی اضافه کرد: از میان معلولان عده‌ای تحصیلات دانشگاهی دارند که ما ۶۰ تا ۱۰۰ درصد هزینه تحصیل آنان را پرداخت می‌کنیم و لوازم توانبخشی دراختیار معلولان قرار می‌دهیم.

سلیقه همچنین ابراز داشت: از میان کل معلولان، بهزیستی ۲ هزار نفر از آن‌ها را که قابل نگهداری در منزل نیستند را پذیرش کرده و ماهیانه به منظور نگهداری از آنها دو و نیم میلیارد تومان یعنی مبلغی برابر نصف بودجه بهزیستی، پرداخت می‌کند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha