جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حاج آقا ملکی

حوزه/تتمه دوره میثاق طلبگی قم، با حضور طلاب استان های قم، گلستان و منطقه کاشان که به مدت سه روز در مجتمع علمی فرهنگی نرجس خاتون در منطقه جمکران برپا شده بود، با حضور و سخنرانی معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،‌ در این دوره که مباحث مربوط به میثاق طلبگی با حضور قریب به 200 نفر ازداوطلبان جدیدالورود به حوزه های علمیه، توسط اساتید برجسته برگزار شده بود، با حضور حجت الاسلام و المسلمین حمید ملکی و برگزاری جلسه ای صمیمی در قالب پرسش و پاسخ با داوطلبان جوان به کار خود پایان داد.

حجت الاسلام سیدمهدی حسینی نژاد  مسئول برگزاری دوره میثاق طلبگی حوزه علمیه در سخنانی اظهارداشت: طرح میثاق طلبگی می تواند پیش زمینه ای برای آشنایی طلاب جدید الورود با محیط دینی باشد، اجرای این طرح می تواند آغاز سال جدید تحصیلی طلاب را موفق آمیزتر کند و طلاب جدید الورود با استرس کمی تحصیل در مدارس علمیه را آغاز کنند.

این مدیر تهذیبی ادامه داد: اگر ما بخواهیم جوانی که در مقاطع سیکل، دیپلم، لیسانس و بالاتر، داوطلب ورود به حوزه است را مستقیما در کلاس های حوزه بنشانیم و سپس دروس حوزه را با آن تراکم مقابلش قرار دهیم که بعدها به این فکر بیفتد کاش فرصتی بود که با آشنایی قبلی وارد این عرصه میشد تا انتخابی آگاهانه داشته باشد؛ واقعا به مصلحت نیست.

وی بیان داشت: اگر فردی کاملا حوزه را نشناخته و انتخاب آگاهانه نکرده باشد ـ حالا چه احساساتی شده و چه با اصرار دیگران پا در این عرصه گذاشته باشد ـ و پس از ماهها پشیمان شود یا حوزه به این نتیجه برسد که وی گزینه مناسبی نیست؛ جدا و منفک کردنش از حوزه آسیب های فراوانی خواهد داشت. آسیبهایی که فرد میبیند را که پیشتر ذکر کردم و در مورد آسیبهایی که حوزه متحمل میشود نیز میتوان به از بین رفتن وجوهات و امکاناتی اشاره کرد که در اختیار فرد قرار گرفته بود.

حجت الاسلام حسینی نژاد با بیان اینکه در طول تعطیلات تابستان قریب به هزارداوطلب در طرح میثاق طلبگی حضور داشته اند، اظهارداشت: تأکید بر این است که این طرح قبل از شروع سال تحصیلی آموزش و پرورش و حوزه برگزار شود که متقاضیان برای ورود به این عرصه فرصتی مناسب برای تفکر و شناخت کافی، داشته باشند تا خود را با حوزه تطبیق بدهند و ببینند واقعا می خواهند و توانش را دارند یا خیر؛ البته نیاز است که حوزه نیز آنان را بشناسد و جوانی که می خواهد برایش سرمایه گذاری کند را مورد بررسی قرار دهد.

وی بیان داشت: عمده مباحثی که در هر دوره مطرح می شود؛ مباحث اخلاقی و تهذیبی است. «زی طلبگی»، «رسالت حوزوی»، «قرآن»، « مشاوره» از جمله کلاس های این دوره می باشد که در این تتمه دوره میثاق نیز شاهد برگزاری آن از سوی اساتید و برنامه ریزان بودیم.

انتهای پیام ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha