جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه نباید دغدغه‌های اقتصادی طلاب، آن‌ها را از درس و تحصیل بازدارد، از طلبه‌ها و حوزویان خواست تا خود را گرفتار این موارد نکنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه استان، با اشاره به اهمیت تربیت طلبه برای رفع نیازهای دینی جامعه اسلامی، اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) جمله‌ای دارند که می‌فرمایند: «انا ادیب الله و علی ادیبی»؛ یعنی من تربیت شده خدا هستم و علی تربیت‌شده من است.

وی اضافه کرد: افتخار پیغمبر این است که علاوه بر این‌که خودش توسط خداوند متعال پرورش یافته و به شخصیت بزرگی دست پیدا کرده است، شخصیت بزرگی مانند علی(ع) را در دامن و مکتب اسلام پرورانده و تربیت کرده و به جامعه دینی تحویل داده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه تربیت شخصیت دینی در جامعه اسلامی بسیار مهم و ضروری است، ادامه داد: باید فرصت‌های انقلاب و نظام اسلامی را غنیمت بشماریم و تا می‌توانیم برای ارتقای بعد معنوی جامعه تلاش کنیم.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه نباید دغدغه‌های اقتصادی طلاب آن‌ها را از درس و تحصیل باز دارد، افزود: طلاب نباید به دنبال مسائل اقتصادی از جمله خرید خانه باشند.

وی خطاب به طلاب اظهار کرد: خود را گرفتار این موارد نکنید، زیرا خداوند اندک‌اندک این‌ها را فراهم می‌کند و از سوی دیگر شیرینی طلبگی هم به تحمل سختی‌های آن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی همچنین با تأکید بر اهتمام ویژه طلاب به واجبات و مستحبات اسلامی، افزود: طلبه باید همه کارهایش را فدای نماز اول وقت کند، اهل نافله باشد و بر این کار در همه حال مداومت داشته باشد.

استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان این‌که علاوه بر این قرآن خواندن روزانه سبب تقویت نیروی جسم و روح می‌شود، خاطرنشان کرد: باید قرآن در زندگی همه افراد به‌ویژه ما طلاب دیده شود و اثرات آن برای ما قابل لمس باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha