سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام مهرپویان

حوزه/ مسئول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به حضور میلیون‌ها زائر در همایش ‏پیاده‌روی اربعین حسینی، گفت: در این عصر، زمین و زمان دست‌به‌دست هم داده‌اند تا پیام امام حسین ‏‏(ع) قبل از ظهور جهانی شود و نقش روحانیان در این زمینه بسیار مهم و حساس است.‏

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام مهدی مهرپویان امروز در نشست جمع‌بندی برنامه‌های اربعین که با حضور مبلغان اعزامی به اربعین در حوزه علمیه خراسان شمالی برگزار شد، با اشاره به اهمیت فعالیت در اربعین حسینی، اظهار کرد: راهنمایی و هدایت ما به مسیری که در اربعین حسینی نقش‌آفرینی کنیم توفیق الهی است و باید قدردان آن باشیم.

وی با اشاره به حضور میلیون‌ها زائر در همایش پیاده‌روی اربعین حسینی، افزود: در این عصر زمین و زمان دست‌به‌دست هم داده‌اند تا پیام امام حسین(ع) قبل از ظهور جهانی شود و نقش ما در این زمینه بسیار مهم و حساس است.

حجت‌الاسلام مهرپویان در ادامه با اشاره به تجربه تبلیغی روحانیان خراسان شمالی از اربعین سال گذشته، خاطرنشان کرد: پارسال گروه مبلغ اعزامی حوزه علمیه خراسان شمالی به اربعین فعالیت مناسبی داشت و اگرچه نقدهای سازنده‌ای در این زمینه وجود دارد اما درمجموع فعالیت شایسته‌ای صورت گرفت.

وی تصریح کرد: امسال هم به تمام مدارس علمیه استان برای معرفی مبلغ توانمند ویژه اربعین نامه‌نگاری شد و گزینش مبلغان هم به شیوه مصاحبه از سوی تیمی از حوزه علمیه خراسان صورت گرفت.

حجت‌الاسلام مهرپویان با بیان اینکه در نهایت 14 نفر پس از مصاحبه برای اعزام تبلیغی به اربعین مشخص شدند، افزود: بر اساس برنامه قرار است در نهایت گروه 20 نفره ای از حوزه علمیه خراسان شمالی برای تبلیغ به مراسم اربعین اعزام شوند.

وی گفت: در اربعین پارسال برای فعالیت‌های تبلیغی شیوه مناسبی را عملیاتی کردیم؛ به این معنا که مبلغان اعزامی را به گروه‌های 10 نفره تقسیم‌بندی کرده و پس از مشخص شدن سرگروه، فعالیت‌های تبلیغی اجرا می‌شد.

حجت‌الاسلام مهرپویان با بیان اینکه امسال هم این شیوه عملی می‌شود، ادامه داد: امسال 20 مبلغ اعزامی حوزه علمیه خراسان شمالی به پنج گروه چهارنفره تقسیم و برای هر کدام از این گروه‌ها سرگروه تعیین می‌شود تا خروجی مناسبی داشته باشند.

وی با بیان اینکه هر کدام از این گروه‌ها عنوانی خواهند داشت و باید از الآن بر روی برنامه‌های تبلیغی خود متمرکز شوند، اضافه کرد: در این راستا بسته آموزشی به روحانیان مبلغ ارائه می‌شود که مشتمل بر کتاب‌های مرتبط با تبلیغ در ایام اربعین است.

حجت‌الاسلام مهرپویان با تأکید بر اینکه باید هماهنگی و وحدت رویه تبلیغی داشته باشیم و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، فعالیت تبلیغی انجام دهیم، گفت: نشست‌های خصوصی با زائران، حلقه‌های معرفت، تبلیغ در حرم و تبلیغ چهره به چهره در پیاده‌روی اربعین از نجف تا کربلا ازجمله فرصت‌های تبلیغی روحانیان در سفر اربعین است.

مسئول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی در خاتمه اظهار کرد: دوشنبه هفته آینده حرکت روحانیان مبلغ حوزه علمیه استان به سمت عراق آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha