پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نماینده ولی فقیه در استان گلستان

حوزه/ آیت الله نورمفیدی در جمع بانوان طلبه، گفت: یک طلبه نباید به گونه ای زندگی کند که مردم را از دینداری دور کند، چرا که مردم نسبت به رفتار طلبه حساس بوده و هر چه بگوید و انجام دهد، به حساب دین خواهند گذاشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، در اولین جلسه از سلسله جلسات اخلاق هفتگی در نی مسال اول سال تحصیلی 98-97 در جمع طلاب مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان اظهار کرد: مسئولیت عمده حوزه های علمیه، "رساندن پیام خدا و صاحبان شریعت" به مردم است؛ منابع این پیام الهی نیز، قرآن و احادیث صحیحه ای است که از مصادر عصمت و طهارت(علیهم السلام) به ما رسیده، لذا طلاب علوم دینی جهت دریافت و انتقال این پیام باید با این منابع آشنا شوند.

وی با بیان این که دریافت پیام از سوی نبی مکرم اسلام(ص) از طریق وحی انجام می گرفت، افزود: طلاب نیز به عنوان جانشینان انبیاء(علیهم السلام)، با تحصیل در حوزه های علمیه، قدرت مراجعه به قرآن و احادیث معصومین(علیهم السلام) را کسب خواهند نمود.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان، ورود طلاب را به حوزه علمیه،  امری مبارک دانست و خطاب به جمع حاضر گفت: مسئولیت شما، مسئولیت انبیاء و مرسلین است، خداوند متعال برای رساندن پیام خود به مردم، 124 هزار پیامبر(ص) را مبعوث کرد که این نشان از اهمیت آن دارد و امروز این وظیفه خطیر برعهده شما نهاده شده است.

آیت الله نورمفیدی درس خواندن در حوزه علمیه را توفیق بزرگی برای طلاب دانست و خاطرنشان کرد: بهترین های عالم بشریت، در حوزه های علمیه وارد شدند و کسب علم نمودند.

وی به مراقبت و مواظبت در این مسیر سفارش کرد و ادامه داد: یک طلبه نباید به گونه ای زندگی کند که مردم را از دینداری دور کند، چرا که مردم نسبت به رفتار طلبه حساس بوده و هر چه بگوید و انجام دهد، به حساب دین خواهند گذاشت؛ لذا  باید بر اعمال و گفتار خود توجه جدی داشته باشیم.

امام جمعه گرگان به عقوبت سنگین عالمان بی عمل اشاره داشت و تصریح کرد: اگر یک عالم دینیِ منشأ اثر، خلاف کند مجازاتش از بقیه افراد بیشتر خواهد بود، چنانچه در روایت وارد است «از بوی گند عالمان بی عمل، جهنمیان نیز متأذی می شوند».

آیت الله نورمفیدی عنوان کرد: از جمله توصیه های نبی مکرم اسلام(ص) به عبدالله ابن مسعود است که می فرمایند: «از آنانی نباش که مردم را به خوبی ها دعوت نموده ولی خود از آن غافلند، چرا که خداوند متعال در آیه 44 سوره مبارکه بقره از این کار نهی نموده است».

وی در پایان خاطرنشان کرد: همه ما وظیفه داریم بیش از دیگران به علم خود عمل کنیم و زمینه ساز گسترش دین باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha