سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مشاور مدرسه علمیه عالی الزهرا س گرگان:

حوزه/: هماهنگی میان انتظارات و واقعیت ها، شرط مهم شاد زیستن و رضایت از زندگی است، در مقابل ناکامی ها پیامد ناهماهنگی میان انتظارات است که به افسردگی و نارضایتی تبدیل می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم زهرا نجفی نژاد، در اولین جلسه از سلسله جلسات تربیتی با عنوان «مهارت های زندگی»، در جمع طلاب مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان با استناد به حدیثی از نبی مکرم اسلام(ص) بیان کرد: از نبى اكرم(ص) وارد است كه فرمود: «همانا خداوند با حکمت و فضل خود، شادى و شادمانى را در يقين و رضا و غم و اندوه را در شك و خشم قرار داده است».

وی به بحث پیرامون راه های کسب زندگی موفق پرداخت و افزود: یک زندگی موفق، با رضایت و خرسندی همراه است و کسانی می توانند به تکامل دست یابند که با زندگی خود مشکل نداشته باشند.

مشاور مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان خاطرنشان کرد: میان "مشکل داشتن در زندگی" با "مشکل داشتن با زندگی"، تفاوت وجود دارد، چه بسا انسان هایی که در زندگی گرفتار مشکل هستند  ولی با زندگی خود مشکل ندارند.

نجفی نژاد گفت: انسان و زندگی مفاهیمی هستند که هرگز از یکدیگر جدا نمی شوند، از طرفی نیز زندگی مقدمه آخرت و مقدمه بنیان تکامل است؛ لذا باید مهارت زندگی کردن را آموخت زیرا تنها در این صورت رضایتمندی از زندگی حاصل خواهد شد.

وی ناکامی را از جمله آثار عدم رضایت از زندگی دانست و ادامه داد: شرط رضایتمندی از زندگی، شناخت است.

این استاد حوزه اضافه کرد: برای رهایی از روحیه بد، باید دانست که هر احساس منفی ناشی از اندیشه منفی بخصوصی است، لذا همه احساسات منفی یا مثبت نتیجه مستقیم افکار ماست.

نجفی نژاد اذعان کرد: هماهنگی میان انتظارات و واقعیت ها، شرط مهم شاد زیستن و رضایت از زندگی است، در مقابل ناکامی ها پیامد ناهماهنگی میان انتظارات است که به افسردگی و نارضایتی تبدیل می شود، در روایتی از امیرمومنان(ع) وارد است که می فرمایند: «هرکس دنیا را بشناسد از بلاهای آن غمگین نمی شود».

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha