جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
معاون آموزش حوزه علميه خواهران مازندران

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: با توجه به استقبال خواهران علاقه مند به تحصیل در رشته های تخصصی و سطوح عالی، تقویت و توسعه این مراکز ، در دستور کار مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در مازندران، فاطمه هدایتی، در نشست مدیران مدارس علمیه خواهران مازندران با اشاره به نقش محوری خواهران طلبه در رشد معنوی جامعه، بیان کرد: با توجه به این که بیش از نیمی از جامعه ما را بانوان تشکیل می دهند؛ لذا نقش خواهران طلبه در پاسخگویی به نیاز این قشر، بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان این که به برکت انقلاب اسلامی، بسترهای مناسب برای تحصیل خواهران علاقه مند در مدارس علمیه فراهم شده، تصریح کرد: بانوان باید از این فرصت های به وجود آمده نهایت بهره علمی را ببرند.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران مازندران با اشاره به این که در حال حاضر بیش از ۲۲ مدرسه علمیه خواهران در شهرهای مختلف مازندران فعال هستند، اعلام کرد: بیش از سه هزار طلبه خواهر در این مدارس علمیه مشغول فراگیری علوم حوزوی هستند.

وی با اشاره به فعالیت یک مرکز آموزش عالی حوزوی و سه مرکز تخصصی حوزوی خواهران در مقطع سطح 3(کارشناسی ارشد) در مازندران، خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال خواهران علاقه مند به تحصیل در رشته های تخصصی و سطوح عالی، تقویت و گسترش این مراکز به طور جدی در دستور کار مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قرار دارد.

هدایتی اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 300 طلبه در مقطع سطح سه حوزه علمیه خواهران مازندران به صورت حضوری در رشته های فقه و اصول، تفسیر و علوم قرآنی و کلام اسلامی مشغول به تحصیل هستند.

وی اضافه کرد: در سال های اخیر شاهد رشد کیفی مدارس علمیه خواهران استان بوده ایم؛ به گو نه ای که در حال حاضر با تلاش های صورت گرفته، سطح چهار(دکترا) حوزه خواهران در یکی از شهرهای استان فعال است.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران مازندران از تحصیل بیش از 20 طلبه علاقه مند در سطح چهار حوزه علمیه خواهران استان خبر داد و  گفت: این طلاب در رشته های تفسیر تطبیقی و فقه و اصول گرایش فقه خانواده در مرکز آموزش عالی تخصصی حضرت ام البنین(س) بابل مشغول به تحصیل هستند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به این که مازندران به دلیل شرایط اقلیمی و نعمات الهی در طول سال میزان حضور میلیون ها گردشگر از مناطق مختلف کشور و حتی جهان است؛ لذا گسترش مراکز حوزوی در استان به خصوص در مناطق آسیب پذیر امری ضروری است.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha