پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
اربعین

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه زیارت یک استراتژی در راستای توسعه ارزش‌های الهی در مقابل جبهه طاغوت است، گفت: در این راستا اربعین حسینی ذخیره ارزشی در آخرالزمان محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، امروز در جمع مبلغان اربعین، اظهار کرد: یکی از مصادیق ایفای رسالت طلبگی، فعالیت تبلیغی در اربعین است.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه و اهمیت همایش میلیونی پیاده‌روی اربعین حسینی، افزود: جمع محبت حضرت سیدالشهدا(ع) در دل مردم، زمینه‌ای برای ارتقای بعد معنوی در بحث اربعین فراهم کرده است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه بنا به گفته یکی از اندیشمندان غربی اربعین، فستیوال جهانی برای رسیدن به حقیقت است، اضافه کرد: حرکت دسته‌جمعی زوار به سمت کربلا درواقع حرکت به سمت نور و حقیقت است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند «ایجاد فرهنگ و اندیشهٔ صحیح در جامعه جهاد است»، گفت: گفتمان زیارت در طول تاریخ از سوی مکتب اهل بیت(ع) به جامعه جهانی ارائه شده است، به‌گونه‌ای که زیارت در گفتمان شیعی نرم‌افزار تمدن ساز است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی خاطرنشان کرد: تمام رغبت‌هایی که در طول تاریخ از سوی اهل بیت(ع) با موضوع گفتمان زیارت ایجاد شده، با همین هدف بوده است که در این زمینه می‌توان به ایجاد رغبت برای پول خرج کردن برای زیارت، میزبانی از زوار، نائب الزیاره بودن و ... اشاره کرد.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه زیارت یک استراتژی در راستای توسعه ارزش‌های الهی در مقابل جبهه طاغوت است، تصریح کرد: در این راستا اربعین حسینی ذخیره ارزشی در آخرالزمان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در اربعین سفره جهانی امام حسین(ع) پهن شده است، اضافه کرد: این سفره در عصر تجمل‌گرای آخرالزمان، مردم را با سبک زندگی حسینی آشنا می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha