جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام مصطفایی

حوزه/ رئیس سازمان بسیج طلاب وروحانیون استان قزوین گفت: امروز عراقی ها در استقبال و پذیرایی از زائران ایرانی اربعین از جان و مال دریغ ندارند و همه وجودشان را فدای زائر اربعین می کنند تا رفاه بیشتری را نصیب زوار کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام ابوالفضل مصطفایی در گردهمایی روحانیون و مبلغین اعزامی به پیاده روی اربعین، گفت: این که همه ساله بدون هیچ گونه دعوت و تبلیغی ۲۰ میلیون نفر از جای جای دنیا، روز اربعین در کربلا گرد هم می آیند، نشان دهنده جذبه امام حسین(ع) و یک دعوت الهی است.

وی خاطرنشان کرد: مراسم اربعین هر سال پرشورتر و پرجمعیت تر از سال گذشته برگزار می شود، و برخی از زائران بالغ بر ۱۰ سال است که اربعینی هستند و به جز هزینه کردن، سود مادی نمی برند، اما به شفاعت امام مظلومشان امیدوار هستند.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قزوین تصریح کرد:  امروز عراقی ها در استقبال و پذیرایی از زائران ایرانی اربعین از جان و مال دریغ ندارند و همه وجودشان را فدای زائر اربعین می کنند تا رفاه بیشتری را نصیب زوار کنند که نشان دهنده اعتقاد آنان به سیدالشهداء(ع) و زائران حرمش است و این اعتقاد به جوانان عراقی نیز منتقل شده است.

حجت الاسلام مصطفایی به نلاش دشمنان برای ایجاد اختلاف و تفرقه بین دو ملت ایران و عراق، خاطرنشان کرد: وهابیت و آل سعود بدانند که پیوند دو ملت ایران و عراق ناگسستنی است.

وی به حضور روحانیون در موکب های مسیر پیاده روی اربعین حسینی اشاره و بیان کرد: مبلغین و روحانیون باید اهداف اربعین حسینی را برای جوانان تبیین کنند.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قزوین گفت: سفر کربلا زیبایی های فراوان دارد، اما نباید بدون اطلاعات درباره پیاده روی اربعین و بی توجه به توانمندی های شخصی، اقدام کرد،  در این صورت ممکن است سختی ها بر زیبایی ها غالب شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha