شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام منصور فرجی مدیر حوزه کاشان

حوزه/ مدیرحوزه علمیه کاشان گفت: یزیدیان فکر می کردند با کشتن امام حسین(ع) و یاران با وفایش، به طورکلی خاندان اهل بیت(ع) را ریشه کن کرده اند، ولی اگر الان سربردارند و ببینند، نه تنها چنین اتفاقی نیفتاده، بلکه حضور مردم سال به سال در عزاداری محرم، صفر و اربعین بیشتر می شود.

حجت الاسلام والمسلمین منصور فرجی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» درکاشان، به نمایان بودن کلام معجزه گونه حضرت زینب(س) در گسترش پیام عاشورا در اربعین حسینی اشاره کرد و اربعین حسینی را اقدامی خود جوش و مردمی دانست و گفت : هرچند شرکت در پیاده روی اربعین با سختی و مشقت های فراوانی همراه است، ولی به خاطر عشق و علاقه مندی که امت اسلام  و دیگر ادیان به اهل بیت(ع) دارند، این حضور سال به سال برای مردم شیرین تر، لذت بخش تر و با نشاط تر است.

مدیر حوزه علمیه کاشان، حضور بیش از 20میلیون نفر در کربلا را از معجزات و کرامات اهل بیت(ع) دانست و گفت: ارادت، عشق، ایمان و ایثاری که مردم در قبال فرهنگ شهادت در اربعین حسینی از خود نشان می دهند، پاسخ به کسانی است که می خواستند نام حسین(ع) را از بین ببرند.

وی با بیان اینکه فرهنگ اهل بیت(ع) و مظلومیت امام حسین(ع) در تمام دنیا طنین انداز شده است، گفت: یزیدیان فکر می کردند با کشتن امام حسین(ع) و یاران با وفایش، به طورکلی خاندان اهل بیت(ع) را ریشه  کن کرده اند، ولی اگر الان سربردارند و ببینند، نه تنها چنین اتفاقی نیفتاده، بلکه حضور مردم سال به سال در عزاداری محرم، صفر و اربعین حسینی بیشتر می شود.

مدیرحوزه علمیه کاشان با بیان اینکه مردم علیرغم وجود تحریم ها و مشکلات اقتصادی، امسال پرشورتر از سال های قبل در عزاداری امام حسین(ع) شرکت کردند، افزود: مردم کشورمان به دلیل عشقی که به خاندان اهل بیت(ع) دارند، امسال حضورشان در روضه  و ادعیه خوانی، توسل به حضرت سیدالشهداء(ع) و دادن نذری نسبت به سال های قبل بسیار بیشتر بود.

وی، اربعین حسینی را بهترین نماد یک فرهنگ زنده و پویای عاشورایی، حرکت دینی و انقلابی دانست و تصریح کرد: فرهنگ عاشورایی نه تنها از بین نخواهد رفت، بلکه براساس فرمایش پیامبراکرم (ص) حرارت و عشقی که در قلوب مومنین می باشد، هیچگاه به سردی  گرایش نخواهد داشت و هرروز این حرارت در قلوب مومنین بیشتر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی به برکات اربعین حسینی در زندگی مردم اشاره کرد و با بیان اینکه حضرت سیدالشهدا(ع) فرهنگی را در جهان پایه گذاری کردند که خاص  خود آن حضرت  است، یادآورشد: دعای عرفه از جمله یادگاری های ایشان است که حاوی مطالب بسیار زیاد عرفانی و مفید برای تمام مردم جهان است.

وی با بیان اینکه دعای عرفه می تواند زمینه معرفت هرانسانی را نسبت به خدا، دین، قرآن و اهل بیت(ع) بیشتر کند، افزود: هرکس با هر دین و آیینی، اگر به دعای عرفه مراجعه کند، دنیای جدیدی را در مقابل خود خواهد دید و شناخت بسیار دقیق و خوبی نسبت به خداوند و آفرینش جهان پیدا خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی، نقش روحانیون و حوزه های علمیه را در تبیین فرهنگ عاشورا و اربعین حسینی بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: بعضی از مدارس علمیه در ایام اربعین حسینی درس خود را به منظور حضور طلاب، تبلیغ فرهنگ اهل بیت(ع) و عاشورا تعطیل می کنند.

مدیر حوزه علمیه کاشان، آگاهی مردم نسبت به عاشورا و اربعین را ضروری دانست و گفت : مبلغین روحانی در اربعین حسینی، ضمن اینکه می توانند احیاگر این سنت دیرینه باشند، در مسیر معرفت دینی، قرآن و نماز نیز باید گام های موثرتری بردارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha