شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اربعین

حوزه/ مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه کردستان گفت: مسئولان تمامی زیرساخت های برگزاری یک اجتماع عظیم را برای زائرین امام حسین (ع) مهیا کنند تا ان شاء الله امسال شاهد برگزاری باشگوه این مراسم باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، علی اصغر دریایی صبح امروز در جمع طلاب مدرسه سفیران هدایت خاتم الانبیاء(ص) شهر سنندج با اشاره به نزدیک بودن اربعین حسینی، اظهار داشت: روز اربعین حسینی در تقویم مسلمان از جایگاه بسیار رفیعی برخوردار است و همین امر باعث گردیده که در چنین روزی میلیون ها دلسوخته اهل بیت علیهم السلام خود را به کربلای معلی برسانند.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان گفت: حرکت عظیم اربعین حسینی که چندین سال است با قوت تمام برگزار می شود، پیام های بسیاری برای دشمنان دین خدا و تفرقه گران دارد. اولین و شاید مهمترین پیام این روز، این باشد که بزرگی و منش امام حسین علیه السلام و یارانش در صحرای کربلا هرگز با تبلیغات بی ارزش و منفی دشمنان کم رنگ نمی شود، بلکه این تبلیغات بیشتر چهره بزرگ و معنوی این امام همام را به جهانیان معرفی می کند.

این استاد حوزوی در ادامه با انتفاد از تلاش برخی سایت های داخلی و خارجی برای کم رنگ کردن مراسم اربعین حسینی امسال، گفت: کسی که دلداده و عاشق امام حسین(علیه الاسلام) می باشد هرگز با سخنان عوام فریبانه ای عده ای فریب خورده از دیدار معشوق خود باز نمی ماند.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان با تاکید بر اینکه برخی از مشکلات منطقه ای و حتی داخلی سبب شده عوامل مزدور به کم رنگ شدن اربعین حسینی امسال دلخوش شوند، افزود: با وجود مشکلاتی که نمی توانیم آن را کتمان کنیم، بازهم به کوری چشم دشمنان اهل بیت(علیهم السلام)، امسال اربعین حسینی باشکوهی را برگزار خواهیم کرد.

دریایی با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید بسیار فراوانی بر اجتماع بزرگ اربعین حسینی دارند، گفت: امام خامنه ای درباره مراسم اربعین حسینی می فرمایند:« این کسانی که این راه را طی کردند و این حرکت عاشقانه را و مؤمنانه را دارند انجام می‌دهند، واقعاً دارند حسنه‌ای را انجام می‌دهند. این یک شعار بزرگ است، لا تُحِلّوا شَعائِرَ الله، این بلاشک جزو شعائرالله است. جا دارد که امثال بنده که محرومیم از این‌جور حرکتها عرض بکنیم که «یا لیتنا کنّا معکم فنفوز فوزاً عظیماً».

دریایی اظهار داشت: با توجه به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، حرکت عظیم اربعین حسینی پیام های بسیاری برای دشمنان دین خدا و اهل بیت(ع) دارد، بنابراین همه وظیفه داریم که در این راهپیمایی عظیم در جهان اسلام شرکت کنیم.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان در ادامه سخنان خود تاکید کرد: باید مسئولان تمامی زیرساخت های برگزاری یک اجتماع عظیم را برای زائرین امام حسین(ع) مهیا کنند تا ان شاء الله امسال شاهد برگزاری باشگوه این مراسم باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha