سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام نخعی پور

حوزه/ یک استاد حوزه گفت: آمار بالای جراحی پلاستیک در ایران به این دلیل است که شناخت برخی افراد چشمی و ظاهری است و در همین حد محدود شده است.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام نخعی پور، در جمع طلاب حوزه علمیه قهستان شهرستان سربیشه اظهار کرد: در سال 61 هجری و اتفاقاتی که در کربلا به وقوع پیوست شامل دو تقسیم بندی کلی هستند، عده ای امام حسین(ع) را انتخاب می کنند و عده ای ابن زیاد را.

وی افزود: در طرف مقابل امام حسین(ع) شرایط انتخاب کمتر بود زیرا هم تهدید و هم تطمیع وجود داشت، اما یقین داریم آن افرادی که به سمت امام حسین(ع) آمدند، به طور قطع انتخاب کردند و هیچگونه تهدید و تطمیعی وجود نداشته است.

این استاد حوزه خاطر نشان کرد: خدای عالم، انسان را انتخاب گر خلق کرده است یعنی انسان می تواند یک مسیر را انتخاب کند یا انتخاب نکند.

حجت الاسلام نخعی پور با اشاره به اینکه خداوند در بین مخلوقات خود، تنها انسان را انتخاب‌گر آفریده است و حتی فرشته ها از این ویژگی برخوردار نیستند، تصریح کرد: در برخی مواقع خود انسان، انتخاب هایش را محدود می کند ولی باز هم انتخاب گر است.

وی با بیان اینکه جریان شیعه به شدت از ناحیه دشمنان داخلی و خارجی تحت فشار است، ادامه داد: تنها گروهی که می تواند در دنیا حرف درست را بزند جریان شیعه است، لذا به همین دلیل دشمنان هم درون دینی و هم برون دینی در حال فتنه هستند، که حتی افرادی با لباس روحانیت اهداف دشمن را پیگیری می کند.

این استاد حوزه مطرح کرد: برگزاری جلسات عمومی در حوزه های علمیه بسیار خوب است، اما یک طلبه باید خلوت هایی را نیز برای خود لحاظ کند و با امام زمان(عج) به گفتگو بپردازد.

حجت الاسلام نخعی پور ضمن بیان اینکه انتخاب های انسان در جهت منفعت است و اگر این منفعت نبود آیات بهشت معنا پیدا نمی کرد، گفت: آن افرادی که انتخابشان امام حسین(ع) بود، نفعشان را در فدا شدن در راه ایشان یافته بودند.

وی ابراز داشت: آنچه در انتخاب منفعت انسان تأثیرگذار است، شناخت می باشد، زیرا شناخت هر فردی متفاوت است و بر اساس آن شناخت است که منفعت خود را رقم می زند.

این استاد حوزه اضافه کرد: طلبه ای که نفع خود را در حوزه ببیند و آن را انتخاب کرده است، اگر امکانات هم کم و با مشکلاتی نیز روبرو شود به هیچ عنوان تغییر نمی کند.

حجت الاسلام نخعی پور با اشاره به اینکه ابزار شناختی که خداوند به ما عنایت کرده، چشم، گوش و حواس پنج گانه است، ادامه داد: این ابزار تنها برای یک سطح از شناخت می باشد.

وی افزود: اگر می بینیم آمار جراحی پلاستیک در ایران بالاست به این دلیل است که شناخت برخی افراد چشمی و ظاهری است و در همین حد محدود شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: امروز در مکتب غیر اهل بیت(ع)، چهره و قیافه بسیار مهم است، اما در مکتب اهل بیت(ع) انسان بودن حرف اول را می زند نه قیافه افراد.

حجت الاسلام نخعی پور عنوان داشت: خداوند علاوه بر ابزار چشم، گوش و حواس پنج گانه، مهمترین ابزار که عقل و دل باشند را نیز به انسان عطا می کند که برخی ها از آن بیشترین بهره را می برند و به کمال می رسند.

وی تأکید کرد: باید آنچه را چشم می بیند و گوش می شنود به دست عقل سپرد تا انتخاب ها به درستی صورت گیرد.

این استاد حوزه و دانشگاه مطرح کرد: طلبه ها اگر می خواهند در فضای مجازی حضور داشته باشند باید آنچه را می بینند مورد حلاجی قرار دهند و سپس انتشار دهند، زیرا این گونه می توانند تأثیرگذار باشند.

حجت الاسلام نخعی پور با اشاره به اینکه طلبه ها باید تولید محتوا را در دستور کار قرار دهند، ادامه داد: فردی که زیاد در فضای مجازی غوطه ور است، نمی تواند از عقلش به درستی استفاده کند.

وی با بیان اینکه امروز استعمار رسانه ای باعث شده تا افراد نتوانند به درستی تصمیم بگیرند، گفت: متأسفانه افراد در خصوص سخنانی که می بینند و می شنوند تعقل نمی کنند، زیرا به سرعت تحت تأثیر قرار می گیرند.

این استاد حوزه یادآور شد: برای طلبه ای که در سطح یک حوزه قرار دارد و هنوز مبناهای دینی او کامل نشده، ورود به فضای مجازی بسیار آسیب زا است و تولید محتوای آن نیز مبنایی نخواهد بود و نمی تواند تأثیرگذار باشد، زیرا در این فضا حق و باطل با یکدیگر مخلوط شده، و تشخیص آن بسیار دشوار است.

حجت الاسلام نخعی پور در پایان با اشاره به اینکه یک طلبه باید آنقدر خود را قوی کند که برای حرف خود مبنا داشته باشد، گفت: امروز بصیرت افزایی و روشن گری باید در دستور کار روحانیت قرار گیرد.

انتهای پیام/ط

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha